2.9.09

Panas bagos, Sejuk pown bagos. Jadi, mana satu ni?

posted by Elena ♥ at 2.9.09
hi readers! so, u ready for UPSR yet?
i mean...the st.6 students laahh!

(if there are any PMR or SPM candicates reading this, good luck to u too)

okay!
hari ni, smpai skolah, tak ada pape yg terjadi.
ak tak sakit perut :D

dalam kereta, aku dengan joanna ceritakan apa yg ptt diceritakan kat semua org dlm kereta!
my mum & atira laughed :D
dah lawak, gelak lah kan??

(tapi smlm, ak cerita kat mak ak, mk ak tak gelak pulak =.=)

nak tahu ke apa bende?
huhu... ye lah ye lah, aku kongsi ngan korang :D

*****************

o_o i kinda lost the thinggy.
i promise i'll find it soon, and post it out here!
okay?

masa perhimpunan, like usual..
barisan pengawas straight dari depan!
tapi smpai kat :-

- elena
- syafiqah
- syahirah
- syasya

tak pernah nak straight =.=
masa drjh 6 beratur dpn pentas..
i can hardly see miss geetha T_T
pn. azlinah cakap, bila seseorang tgh bercakap, pandang ke muka dia!

tapi ak x nmpk ;(

dah lah ada aroma yang cukup harum!
terlampau harum smpai aku tetibe ada penyakit asthma.
haha, just kidding :)

masuk dewan, kewl, air-cond!
aku gembira ada aircond, tapi rupanya, aircond ni pembawa masalah!
teruskan membaca..
tada! mula belajar!

BM! Everything was fine, discuss jawapan,
and then, we are free to do our own stuffs.
actually, we are free to study our own books... =.=

English!
Oh no...freezing...
I am sooooo unlucky! Why am I so near to the fan??
I shouldn't be sitting there T__T

semalam, bukan main gembira lagi duduk dkt ngan kipas..
=.=" tapi hari ni, bukan main sejuk...tak tahan.
sejuk tu mmg bagos, drpd tak bukak pape, nnt berpeluh..
tapi ni dah sejuk sangat! i need a sweater..or a jacket tomorrow!!

can't imagine how i'm gonna write an essay..
on next Tuesday, and Thursday..

nak tulis Paper 2 untuk English pown tadi aku susah nak tulis.
masa tu dh sejuk tahap maksimum! pensel aku pown sama -.-
kene beli sweater size triple XS lah untuk pensel aku :D

aku tak faham, panas bagos, sbb dpt kasik kitorang haba bila kesejukan.
tapi tak bagos, sbb buat org berpeluh.
sejuk bagos gak! dapat hilangkan kepanasan,
tapi tak bagos, sbb kekadang buat kita jadi iceberg version SKS.
so actually which is good? :S

i like medium :D
kat rumah, aku bukak aircond bilik kakak aku bila panas gile2.
or not i'll stay in my room, leaving the fan at 4.
you get what i mean right? :D

bengang jugak tadi dalam dewan!
ye lah, dlm dewan sejuk. pagi tadi aku mandi air sejuk,
tak pasang heater :P
stu masuk kete, sejuk.
masuk dewan sejuk, ambik air wudu' sejuk!

masa rehat,
kluar dewan... ahhhhhhhhh~~ :D:D
bestnya udara!! just the right temperature.
bila aku pegang tangan fiqah ngan maza (tgk badan diorang panas/sejuk),
aku pgg tangan maza, tangan dia panas gile =.=
tak sejuk pown! sedangkan dlm aircond td sejuk!!
ak pgg tangan fiqah, tangan dia sikit sejuk, sikit panas.
ok lah tu :O

in the end, badan aku jugak yang paling sejuk.
aku memang.. -.-
tapi nasib lah jugak Ismail tutup kipas,
kalau tak.........aku rasa mungkin lps kuar dewan, ak tros pengsan.

lepas tu, aku tros stretchhhhhhhhhhhhhhhh~!!!!!
segar semula :D kalau tak, mesti ngantok :D
tros g surau, ambik wudu', ambik al-quran, g klinik.
ustazah hanida dah ada kat situ..ak ngan maza terlambat :)

lepas tadarus, balik dewan.
"FIRE! EXCLAMATION MARK! FIRE!!!"
budus...jumpa joanna ngan sarah je, mesti teringat bende tu =.='

then ckp2 ngan aisya..
i wanted to ask her something about _____.
haha, tak jadik :D

stu masuk dewan.
ok, normal temperature,
sbb Ismail x bukak kipas lagi...
Ismail kemudian membuka kipas...
katanya, atas permintaan seorang V.I.P

i feel sorry for the ice yang ada dalam refrigerator!

:P
science, was a bit boring, and sleepy..
sleepy tu, sbnrnya dtg dr kesejukan,
tapi boring tu, mmg semula jadi >.<

lps tu, free to study.. is tht even freedom?
okay, study.. study.. study.. garhh!!
hari ni ak bawak buku Maths, smlm Science.
tomorrow nk bawak Shin Chan!

"Elena! UPSR lagi 6 hari!! Sedar lah Elena oiiii"

ok ok, esok nak bawak...Pemahaman & Science & Maths.
English ku terabai.. ish, ish, ish.

baik bawak Naruto je esok... :D:D

"Ena!!!!"

fine...esok bawak computer... ;)

macam lah aku larat nak angkat komputer tu!
alien tak sedar diri! nasib baik bukan aku!
tah siapa lahh alien tu! berlagak betol!

mengutok diri sendiri ataupun sedang melarikan diri?

masa yang terluang,
ramai yang main main kat belakang dewan.
aku rasa nak cabot je mulut diorang, tangan diorang ngan kaki diorang.
=.=' pn. azlinah pandang je... terok betol budak2 drjh 6 tahun ni.

nasib baik aku baru drjh 5!
aku belum 12 tahun. masih 11.
i'll be st. 6 on the 4th of November!
i'll be taking UPSR next year :)

kalau UPSR ditunda ke tahun dpn...
i'll be the first one SHOUTING with JOY.
elena, elena, kau masih tak sedar. that will never happen laa dude!

aku ni tengah SS ke?
cakap sorang2. apa kejadah ngan minah ni?
sewel semacam..

masa balik..
mom, car key, kereta, lock, engine, FFM, pencil box, maths.
and there i go, studying maths in car while enjoying my day with the DJ.

tapi bepanjangan selama 10 minit je -.-
smpai rumah dh tutup buku!

kat rumah, ak duduk kat ruang tamu ngan mk ak.
bercakap-cakap ttg sekolah menengah, Form 1...

i was talking about USJ 13, USJ 12, SMKSU and SMK Seafield when a bus passed by..


elena: SMK Seafield, Ena nak g sbb....

"TENOT, TENOT"

elena&mum: o______o

tros ak bangun =.= nak g tegur budak yg ckp tenot tenot tu sbnrnya.
xD tp bas dah belah! apa laa uncle niiii!!!

kenal sangat suara siapa yg ckp "Tenot, Tenot" tu =.=
mengacau jee orang nak cakap pasal sekolah xD

**********

lepas tu cakap pasal Private and Public Universities,
Boarding Schools and Something, Something & Something about School.
huhu,

something itu secret ya? rahsia sulit kerajaan!
enggak buleh dibocori!

:D:D
spent 1 hour talking bout' that =.="
stu ak ckp pasal apa yg terjadi kat skolah plak!
mk ak dengar + beri nasihat, ak yg sebok bercakap lebeyh2.

kan dah cakap! kat rumah, mulut ak tak berhenti bercakap!
nk explain something pown x teragak-agak/tergagap.
dekat skolah? =.=" takyah nak cakap lah.
mmg pendiam + gelabah!

stu mandi........
then blaja, blaja, blaja,
main Moshi, then skrg baru nk update.

Penulisan aku belum buat lg...tak tentu nk buat ke tak!
>.<>
kerja mengarang karangan ni bukan minat aku ;P

lainlah macam penolong ketua pngawas kita =.="
Nursyafiqah Sahira tu rajin! nak habiskan homework kat skolah!
ak susah nk cari ilham kalau buat penulisan kat skolah ;)
adakah itu hanya alasan semata mata?
adakah alasan yg sbnr ialah...AKU MALAS NAK BUAT HOMEWORK!!?? xD

ok lah, bye bye :)
UPSR... 6, UPSR... 6!!

AIK! AKU BARU JE CHECK BLOG SKS!!
uk oh...

bukan 6...tapi 5...
hehe, orang yang tukar nombo countdown pagi tadi,
sorry eh :D:D terkasik maklumat salah...




-the end!-

0 comments. on "Panas bagos, Sejuk pown bagos. Jadi, mana satu ni?"

Post a Comment