22.7.09

5 jam memandang buku, bukankah ini masa rehat aku?

posted by Elena ♥ at 22.7.09
Phewh~
this is tiring!!!

aku mula belajar dari pukul 3 petang hingga seminit yang lalu, 8 malam.
mata pelajaran Sains memang memeningkan!
tapi syukur dapat cover semua topik darjah 4 - 6 selama 5 jam.

tepat pada pukul 3 ptg,
aku dan mak aku bertolak ke rumah Atira kerana ada makan-makan ngan 'geng' mk ak ngan kawan2 yang tersendiri.
saat aku duduk dalam kereta, aku dah buka buku sains dan mula ulangkaji.
tengok! betapa rajinnya aku xD
(lawannya...)

apabila sampai,
aku dikehendaki naik ke atas dan belajar di dalam bilik Atira.
kalau boleh, memang aku nak menyebok join makan makan kat bawah.
tapi, esok periksa. apa nak buat.
zaman sekolah kebangsaan seafield sekarang,

orang besar enjoy,
budak budak belajar!

salah ke?
minggu ni percubaan,
minggu depan ujian bulanan,
and the week after next week, percubaan kali kedua!

we need to rest.
maybe cikgu kasik kitorang 3 in 1 sets of papers sbb cikgu nak rehat lama2 kowt.
but, bukan ke cikgu hanya memenatkan diri membuat 3 set kertas serentak?
dan cikgu tengah memenatkan diri menanda kerja *kemas* kitorang!

hoh! belajar tanpa henti lah nampaknya..
balik semula ke rumah Atira.
apabila aku sampai di depan pintu bili Atira,
aku beri salam. menjaga adab konon di rumah orang :)
(bajet sial aku ni!)

aku dapat belajar 1 jam setengah tanpa sesiapa menganggu kerana Atira pun masa tuh tengah tidur.
tak kisah pun sebab, dia penat + demam.
sekali sekala, mata aku rasa berat. nak tidur.
biasanya, time time macam tu ak dh baring dah.
tidur at least 1 jam pun cukup. tapi aku tahan je mata aku..
haihhh~~~rumah orang lah katakan ;D

satu je aku pelik, dia tak risau ke untuk ujian besok?

pukul 4:30,
mak aku dah memanggil nama aku,
menyuruh aku kemas barang.
aku pun kemas benda benda aku dan turun ke bawah.
sebelum pulang ke rumah, kitorang pergi ke rumah Aunty Maz seketika.
nak beri barang.

dalam perjalanan,
aku ternampak sekumpulan murid lelaki SKS sedang bermain bola sepak di padang besar.
dan aku mengenali beberapa orang yang sedang bermain ketika itu.
bukan beberapa, BANYAK!!!
hohoho!!!

apabila sampai di rumah,
aku membuka televisyen.
sambil tengok, sambil belajar :)
ye, aku tahu...itu cara belajar yang 100% salah

mula mula,
aku tengok 10 minit terakhir cerita iCarly,
kemudian aku tengok Drake and Josh,
dan aku tak layan televisyen,
dan kemudian aku tengok kartun apa tah!

of course,
sambil belajar!
lepas tu barulah aku dapat rehat!
which is what i'm doing now!
sambil update, sambil chatting, sambil tengok

'Hatching Pete'

Pete is a mascot..
Maskot Ayam Jantan!!
or should I say..


SAUDARA ZUREEN

tah tah suami Zureen.
lol :P k larh, bye
lepas ni, time for me to study English.

not exactly English lah..
aku nak study DICTIONARY ENGLISH.
english lah jugak kan? xD

!!! good luck !!!

0 comments. on "5 jam memandang buku, bukankah ini masa rehat aku?"

Post a Comment