7.7.09

I guess I'm one of the 'lucky ones'

posted by Elena ♥ at 7.7.09
Yeah,
Aku mmg rasa aku antara yg bertuah drjh 6.
aku antara yg x habes2 guna komputer,
sementara yg laen sibuk belajar.
aku antara yg x habes2 guna komputer,
sementara yg laen bertungkus lumus nk dpt 5A.
aku antara yg x habes2 guna komputer,
sementara yg laen tak ada pown internet.
aku antara yg x habes2 guna komputer,
sementara yg lain tidak dibenarkan menggunakan sebarang teknologi pown!

kenapa aku masih tak insaf?
kenapa aku masih tak boleh lepaskan komputer sedangkan aku dh sedar yang tahun ni UPSR.
semakin lama, semakin dekat.Align Center
tak lama lagi aku akan menduduki peperiksaan yang amat penting.
aku masih ingat kata2 mak aku semalam lepas balik sekolah...

"Elena nak keluar negara ke macam Abg Helmi?"

aku cuma mengangguk dgn penuh minat.
rasa nak je diberi peluang keluar negara di samping bekeja macam abg ipar aku.

"Kalau nak, belajar lah pandai2"

itu pesan mak aku.
aku ada ke belajar selama ni?
sikit je...
kakak aku sendiri pelik.
aku tak belajar banyak pown macam org lain,
tapi kenapa aku selalu dpt A dlm ujian?
mungkin nasib.
mungkin sbb aku tumpukan perhatian dlm kelas.
but seriously,
aku tak tumpukan 100% pun.
masa yg lebih digunakan utk main.
bukankah aku mmg begitu?

perasaan malas sentiasa ada dlm diri.
tmbhn lagi bila komputer di dpn mata.
sedangkan peluang utk berjaya sentiasa berada di smping aku,
cuma aku je yg tak nk ambil peluang tu...

aku ada jugak perasaan ragu2
bes ke org yg x ada komputer?
apa diorang buat kat rumah?
takkan belaja, makan, minum, tidur dn tgk tv je?
di antara mereka x ada tv pown.
T_T

kalau diorang tak ada pc selama setahun,
kenapa aku tak boleh kurangkan masa utk menggunakan pc selama hanya 2 bulan?
bukannya lama pown.
teruknya diri aku ni...
addicted sangat!!!

aku harap aku dpt kurangkan masa maen pc lepas ni.
aku nk belaja!
lepas UPSR,
aku party lah 24/7 guna pc smpai tingkatan 3!
this is the best choice for me...

~~~~~~~~~~~~~~~~

Dah!
Pnjg sgt ak tules psl computer tu ==
psl sekolah tak mulakan pown! ;(

aku smpai skolah,
xde cikgu mcm biasa...
ak naek ngan syafiqah.
smpai2, masok, ltk beg.
first first...berjaya!
sbb ak tak langgar sebarang bende -.-"

nk kata ak ganas?
ak rasa tak laaa sangat.
beg ak pown kecik..
cuma space utk ak jln je siket =.='
biasanya ak lnggar meja zetie.
aku nk cpt,
tambah2 lagi bila si maza duduk macm org terlampau gemuk.
=____="
kerusi ltk jaoh dr meja.
tp duduk dkt ujung kusi je -.-"
tak ke bengang tu?
org nk jalan pown susah.
kalau duduk kt tepi tingkap cm ak ni ok aa gak,
sbb takde org nk lalu!
ni tak D;<

kitorang diarahkan oleh puan too utk buat praktis 7, maths...buku didik.
en.zaidi takdek...atau tak dtg -.-"
buat2, behenti kt nombo 14 sbb tak fhm cmne nk buat.
apa lagi? main laa xD
masa muzik,
sumerh yg dpt b pemahaman g kelas apa tah!
diorang yg dipilih sbnarnya BERUNTUNG.
dpt jugak ilmu lebeyh dr guru..

masa 30 minit lagi dh nk abes muzik...
farid buat kacau aa gak -.-"

dinah: why are u here
zetie: cuz imran is not here for elena, so farid comes.
elena: WHAT!?! (whispers: both of them are disqualified)
zc: rofl!
dinah: yeahh!!!
syafiqah + maza: LMAO
elena: baek gile kawan2 baek aku ni... (dlm hati)

=_____="
farid ngan imran??
eee...please!!!
who's wants them? TELL ME!
WHO!?!
not me :)

masa science,
biseng!!!!
=_=" mdm nita tak masok.
pn. azlinah marah.
he..he..he
sachdave cuba nk blakon kt blakang tu, tapi tk berJAYA.
xD xD xD
zureeeeeeeeeeeeennnn!!!
hihi

masa agama, blaja pasal dosa kecik ngan besar.
stu belah gi kantin (masa rehat)
beli sandwich.
ayam takdek T_T
zureen blanja air mineral :DD
yayyyy~!!!
lepas tuh jaga blok mcm gile.
naseb tudung ak ok siket ari ni.
kalau tak...=____="

masa balek kelas,
sambong blaja agama.
and stazah ada aa gak ckp psl upsr (kowt)
stu masa cikgu ngah ckp psl ps3, ps4, ds, pc, yadda3...

shakir: elenaaaa...
elena: o_o
imran: ha! elena...
elena: o_o"""
imran: maen lagi!
shakir: missing the keyboard..xD
elena: bangang.

=_="
asal sumerh ngah salahkan ak guna pc ni...
xD
at least ak blaja!
dpn pc la.. :)

imran: elena, maplestory ko world apa?
elena: hah???
imran: maplestory ko world apa?
elena: hahhhh?
imran: maplestory...
elena: aha?
imran: apa?
elena: hah?
imran: KO WORLD APA!
elena: oo, fornax.. :)
imran: cheh! apa laaa!!!

=______="
sori aa, ak kalau pakai tudung mesti agak pekak nyerh!
stu english...

ak dpt 88%

me and syafiqah: nowadays, humans are getting tooooooo clever in english.

kitorang ckp tuh sbb tak puas hati ngan kwn yg dpt 90+
xD
hehe, sape yg dpt 90+ jgn marah ye? :)

masa bm,
cikgu kasik pem ngan pen.
ak dpt dedua 90%

penulisan first time tahun ni ak dpt 10/10 dlm bhg a.
and bhg b dpt 26/30
bhg c dpt 19/20

AKU GILE GILE TAKOT AKU DPT B UTK PENULISAN!!
...sbb ak igt bhg b ak ada banyak salah ;)
=_="
first time ak x buat banyak salah utk bhg b.
gile!
hrp2 dpt kekalkan markah ni la..
hehe :D

warning: aku tak bangga, ak x bajet dpt 90%..

SEBAB KALAU AKU DPT 90% UTK UJIAN PASCA TAK BEMAKSOD AK DPT 5A UTK UPSR!!!

remember...
cikgu kasik keje pen..
T_T
ak nyerh buku dh habes!
tak beli baru T_T
macm mana ak nk buat keje ni???

anyways.
masa maths, buat keje keje keje.
yadda3.
balek..
syafiqah nk slm cikgu...

imran: alim alim kucing!
syafiqah: -salam cikgu-
elena: -tengok fiqah-
syafiqah: -pukul imran-
elena: rofl!

chehhhhh~~~
korang dua :)
ada pape ke ni XD XD XD
banyak ni peminat syafiqah.
belum agi campo ngan HAAAAAA CHUM!
rofl!!!
imran, jgn mrh...
angry pown jgn ek?
ngahahahahahahahahaha

k arh,
nk blah..
nnt kakak ak nk balek.
and then g rumah kakak ak kt bangi.
kakak ak nk kemas rumah :)
mk ak ckp mungken smpai kol 12 malam!
O_O
esok dh laa sgr minda english.
ak nk rushing...
nmpknya ak takkan dpt tido yg lena.
a.k.a
alien's beauty sleep

tmbh lagi ada kelas intensif esok.
huwahhhhh!
k arhhhhhh~~~
tata!
mungken lepas ni ak takkan on dh.
sbb, kt rumah kakak ak tak pasti ada internet/laptop/pc ataupun tak.
:D
henfon ak pown ak tak kumpolkan duit utk baya bil tepon -.-"
so alamatnya ak x dpt sms/call sesapa.
arghhhhhhhhhhhhh!!!

BYE!

0 comments. on "I guess I'm one of the 'lucky ones'"

Post a Comment