24.7.09

Beri Ena masa untuk lepaskan rasa penat di internet.

posted by Elena ♥ at 24.7.09
Tu lah yang aku cakap kat mak aku lepas mak aku cakap,
"Ena, dah buat homework?"

Pukul 2 petang tadi,
aku pergi ke rumah Syafiqah.
mak Syafiqah ngan mak aku nak gi bacaan yasiin kat rumah Harith Harun.
rumah dia dekat je dengan rumah Syafiqah.

aku dengan Syafiqah?
hoho, enjoy je dalam rumah ;P
permulaan, kitorang tengok cerita Sekar..
cite Indonesia :)

pastu,
Syafiqah gi dapur, cari epal untuk dimakan.
apa lagi? aku ngan Syafiqah capai pisau, kupas kulit kulit epal sambil belahkannya kepada beberapa bahagian.

Elena: kitorang ni, cam suri rumah baru nak belajar memasak lah. nak potong epal pun lembab semacam.
Syafiqah: tau takpe..

lepas memotong,
kitorang buat corak kat epal tu!
haha, aku ukir nama ____ khas untuk syafiqah.
merah pipi dia xD
stu dia ukir nama ____ untuk aku.
aku makan epal tu :D:D tanam dalam hati.

lepas tuh,
makan sambil tengok citerh Syurga Cinta.
Syurga Cinta, check!!!
sekarang masa untuk aku tunggu masa nak tengok Harry Potter.
bila aku berpeluang pergi cinema nih?!!

bila mak aku dah balik,
first thing i did..

":D:D party pack?"

aku cilok satu gula gula Choclairs.
yum~~~
pukul 5, balik USJ 6.
pergi rumah Atira, mak ak tolong mak dia sedia sedia untuk cathering.

pukul 5:30,
Faziera nak jual ais-krim kat padang kecil,
aku ngan Atira jalan dulu,
monyet 5 Berani datang buat kecoh je.
diorang panjat pokok,

someone: weyh, Atira, aku kenal budak blakang kau!
Atira: pe? Elena??
Elena: o_o kenal ke?
someone: dia ada myspace kan.
Atira: ha ah..

dan sorang dr kawan dia kata,
"Hidung macam kambing"

kurang ajar =.=
layan je lah diorang tu.
aku dan Atira kemudian bersepakat untuk pergi padang besar,
dengan syarat...jangan beritahu mak kitorang!

mak Atira takut kene culik.
mak aku pun, tapi kalau ada kawan, mak aku ok ok sikit.
cuma mak aku pesan suruh hati hati arh :D
ok mom, I get it ;)

jalan jalan jalan,
sampai padang besar...
ternampak Marshiela,
nak kacau dia, tapi tak jadik =.=

pastu nampak Imran.
dia jadi penjaga gol.
biar betik, reti ke? hahahaha
(ckp orang, aku lagi teruk T_T)

biasa ah, sah sah kene ejek 'alien'
zzz, pastu aku lawan lumba lari ngan Atira dari lorong dkt ngan padang besar sampai padang kecil.
me win, me win. hehe :)
selepas 10 minit, Atira pulak yang ejek aku.
pe lagi? kejar satu padang.

semput T___T

makan aiskrim,
nampak bas M15.
aku dah dapat agak, tak lama lagi mesti Fahim ngan Danial datang.
memang betul pun jangkaan aku :)
diorang datang bersama Asif.

main baling baling selipar.
aku nak join, tapi buat bodo.

Elena: eh, Danial! dah lama tak jumpa
Danial: pahal? salah ke?
Elena: tak kata salah pun!
Fahim: Wan tak ada, jadi Elena lepaskan rindu kat Danial.
Elena: dia kawan baik aku je lah -.-"

apesal bila aku cakap seseorang lelaki itu kawan baik aku,
semua salah faham dan kata yang aku suka lelaki tersebut.

bengang.
Marshiela and the gang sampai.
woooohooo~~ cilok MP4 Arina jap :D:D
hihi!

pastu,
rehat kat bangku.
Fahim ngan 'Boboy' baling baling selipar, tak habis habis.
Danial jadi monyet, panjat sini sana.
Asif pown dua kali lima je!!!

Elena: Fahim, meh sini ko nyerh selipar! nak baling gak :)
Fahim: guna lah kau punya!
Elena: bak ahh, aku malas lah nak guna selipar aku.
Fahim: -buat dek-

~~~

Elena: Atira, pinjam kasut. aku nak testing jap selipar kau :D
Atira: nah ah, ambik aa~

Victory!
aku baling kat Boboy ngan Fahim
tapi tak kena!!! keju dowhh~

Fahim baling kat aku,
aku sempat elak.
Boboy baling kat aku satu minit kemudian,
kena kaki aku.

tak guna!
diorang baling hampir serentak, mana orang nak elak!
macam tu lah baru mencabar dan exciting kan? :D

haih~
penat, tak larat dah!
gi balik kat rumah Atira.
dengar2 cerita manja Asif.
hahahah~~ pecah rahsia, mak Asif beritahu ;P

tolong tolong potong lobak merah.
tak nak makan, nanti gigi aku jadi arnab lagi...

aku ikut gigi mak aku,
gigi rabbit.
kakak aku ikut gigi ayah aku,
gigi teratur.

tambahan lagi,
kakak aku dulu jaga gigi!
aku dulu, masa kecik...
mana ada jaga =.=

p/s- Fahim kata aku tak update blog, dia yang tak cek tengah hari tadi, kata orang pulak! =.=

k larh!
bye :D:D

0 comments. on "Beri Ena masa untuk lepaskan rasa penat di internet."

Post a Comment