26.7.09

Al-Fatihah

posted by Elena ♥ at 26.7.09
Pengarah filem kita yang terkenal, Yasmin Ahmad telah meninggal dunia malam semalam. Allahyarham menghembuskan nafas terakhir kira-kira 11.25 malam semalam di Hospital Pakar Damansara.
Yasmin, 51, rebah ketika membentangkan kertas kerja di Sri Pentas, ibu pejabat stesen televisyen TV3 dan dikejarkan ke hospital tersebut.

Beliau dilaporkan mengalami strok dan pendarahan di bahagian otak.
Yasmin pada waktu itu berada di Sri Pentas untuk berjumpa dengan Datuk Siti Nurhaliza Taruddin dan suaminya Datuk Khalid Jiwa apabila beliau dilaporkan menghadapi kesukaran bernafas dan pengsan.

Takziah kepada keluarga Allahyarham..
-Al-Fatihah-

~~~~

aku baru je pulang dari rumah Shakir,
study group :)
memule, aku ingat nak bertolak dari rumah pada pukul 9:45,
15 lebih awal dari masa yang ditetapkan.

namun, kawan baik aku, maza offer aku untuk tumpang dia,
nak pergi sama sama -.-
aku meminta kebenaran dari mak aku dan menunggu maza di hadapan rumah.

pada pukul 9:57,
maza akhirnya sampai.
punyalah lambat. apabila sampai di rumah Shakir,
Syafiqah menyambut kitorang,
hoho, Syafiqah sampai lagi awal! cis :P

sambil menunggu Luqman untuk sampai,
kitorang berborak lah dulu :)
pukul 10:05,
kitorang semua duduk keliling meja, memegang buku latihan yang dibeli di BBS.
Luqman akhirnya sampai, kami berempat sepakat untuk memerli Luqman.
hehe :) padan muka dia!

sebelah shakir, aku, sebelah aku, maza, sebelah maza, syafiqah, sebelah syafiqah, kosong, sebelah kosong, laptop Shakir.

nampaknya, tiada pilihan.
Luqman terpaksa duduk sebelah Syafiqah.
yang aku peliknya, Syafiqah nak juga berkepit dengan Maza,
membiarkan ruang yang besar di antara tempat duduk dia dan Luqman.

takpe lah kan,
orang kata, depan tempat belajar mesti ada pemandangan yang cantik.
depan aku luas, sebab jarak antara Syafiqah dan Luqman jauh,
jadi aku boleh melihat barang barangan mahal, cantik, antik rumah Shakir.
lapang minda aku ketika menjawab soalan.
=.=" terima kasih kepada Luqman dan Syafiqah..

mula mula,
kitorang buat Bahasa Malaysia, ujian yang pertama.
khusyuk menjawab soalan, sambil mendengar dan menyanyi lagu dari laptop.
masa nak mark,
masing masing menyalahkan kawan!

"Aku dah cakap dah! Jawapan dia A"
"Aku dah jawab C dah tadi! Apalah ko ni!"

bergaduh, menjerit jerit tak tentu pasal.
terlebih gila.
bila aku salah, aku salahkan orang yang aku tiru.
hehe...

"Menyesal aku tiru Shakir T_T"
"Menyesal aku tiru Luqman, kan aku dah cakap jawapannya A =_="

bla bla bla.
pastu, Luqman tanya aku,

"kau kelas 1 Gigih ke dulu?"

bengang dowh!
boleh dia lupa yang aku kelas Gigih dulu!
masa aku darjah 3, aku yang duduk depan dia.
kacang lupakan kulit betul!

pastu,
dia naik bende yang untuk exercise badan.

Shakir: Luqman, kau dah tak payah exercise lah, dah kurus dah.
Luqman: Takpe, aku nak exercise. Baik untuk kesihatan.
Shakir: Kau nak kurus macam mana lagi, Luqman?
All of us: ROFLMAO

english,
kitorang buat set 1 jugak.
macam biasa, bila check jawapan,
gaduh gaduh, salah menyalah.
beginilah kehidupan makhluk kurang siuman :D

maths,
luqman perasan dia pandai.
paper 1, terbukti yang luqman sama pandai seperti orang lain.
semua 40 per 40.

paper 2,
luqman mencabar kitorang untuk siapkan paper 2 dalam masa 20 minit.
fine, aku letak timer 20 minit.
3 minit yang terakhir, semua siap paper 2 :)

markah tertinggi,
94% = Luqman dan Shakir

markah kedua tertinggi,
92% = Syafiqah dan Maza

markah terendah,
90% = Elena

siapa lah Elena tu ye?
paper 2 banyak careless mistake.
nasib aku tak kenal! :D:D

pukul 1,
lunch time.
thanks to Shakir's mom sebab masakkan untuk kitorang ;D

masa makan tu lawak dowh.
Luqman makan sepinggan penuh.
tak cukup, dia tambah lagi setengah pinggan.
punyalah banyak makan, tapi...badan...
aku pown makan, tapi tak ada lah banyak macam dia o_O

lauk pulak,
punyalah sikit dia letak!
sayur langsung tak makan,
sup letak sikit nak mampus!
asam pedas langsung tak bersentuh,
ikan masin tak makan =.="

aku semua ambik ;D
sambil makan, tengok Melodi.
tiba tiba...

"Iye? Nasib baik tahi lalat tak tercabut"

Apa lagi? Kitorang gelak lupa dunia!!
Gelak ketawa tersebut ditujukan kepada Luqman Haziq!
pastu, Luqman suruh Syafiqah letakkan ikan..
cheh, so sweeeeeeeeeeeeet!

lepas makan,
basuh pinggan! shakir ngan luqman ejek kitorang house maid.
banyak songeh~!!!!!

pastu buat Science yang terlampau lampau susah.
Section B, satu soalan pun tk terjawab.
o_o gile ke?
siapalah yang pilih buku tu =.=""

kitorang semua call mak untuk balik pukul 2:30
so, we have about 30 more minutes to rest!
Shakir tunjukkan satu website yang memang cool nak mampos.
gile dowh website tu ._.

pastu,
we made a deal,
about something...

Luqman: Okey, oleh sebab semua tak nak beritahu, kita buat macam ni. Nama siapa mula dengan huruf paling awal beritahu dulu.

semua pandang aku =.="
pahal? tak reti ke eja nama aku??

Luqman: A.B.C.D..... E!!! Elena dulu :DD
Elena: o_o Pahal lak? Nama aku Nur Elena! mula dengan N..
4 of us: Luqman lah mula dulu! Dia mula dengan L!!!

lol!
Luqman kenekan diri sendiri :P
dia terpaksa beritahu pasal deal tu.
Shakir menjerit gila gila dowh.
mak dia tak marah pun o_o

then,
its time for Shakir to reveal his secret...
pastu, diorang kata turn aku.

"Weyh, nama aku ada jarak antara Nur dengan Elena, jadi Syafiqah lah dulu!"

phewh!
aku selamat :D
Syafiqah dulu kena beritahu.
tapi malang gile, Maza yang terpaksa beritahu pasal secret dia tu...
sebab dia balik dulu :D deal is still a deal you know :P

kemudian, Syafiqah.
malu gile dowh Syafiqah nak bitau.
kalau nama aku tak ada jarak, confirm aku malu gila gila!!!
last-last, Syafiqah beritahu Shakir dulu,
Shakir jerit juga. Trauma ke?
pastu, tak sempat nak beritahu Luqman,
dia dah balik...

Shoot...
turn aku pulak.
nasib baik cuma tinggal Shakir ngan Syafiqah.

pastu balik!
overall, memang hari ni best lah!
rugi Imran tak ada dowh :(
oh well!
minggu depan ada lagi :D:D

esok ada ke tak ni ujian?
aku malas lah nak belajar.
zzzz, biar ah, aku bawak jelah jadual biasa.
haih, terpaksa buat homework.

**tak buat homework lagi..hehe :D last minute!

okay!
bye, jumpa nanti!

0 comments. on "Al-Fatihah"

Post a Comment