5.6.09

Citerh Semalam + Hari Ni

posted by Elena ♥ at 5.6.09
Semalam, aku ajk Shiqin tengok Bee Movie sbb aku pown dh lama tak tengok citerh tuh...
Kitorang pown tengok arhhh~~~
Selepas 30 minit, mak aku ajak kitorang gi rumah Shiqin nk ambik kakak dia, Kak Aishah dtg sini skali.
Aku dh "Tak nk aa..." sbb aku tak brani gi ngan mak aku =.="
I mean...sesat kang =)) Pendapat aku sama ngan Shiqin (huhu)
Mak aku kata cuba naseb je larh...last2, terpaksa akur.
Aku bawak Ipod dan nyanyi dlm kreta...
Mak aku sendiri kata aku memekak masa nyanyi lagu Revolusi =))
Lepas 45 minit, akhirnya sampai... O___o"
Pro jugak mak aku nih ;D Bangga :))
Pastu 10 minit kat rumah 'busu' aku tuh, kitorang bincang pasal jalan nk balek Subang jerh!!! xD
Lepas tuh aku naek arh ke bilek sepupu aku and dia kasik aku semua buku drjh 6 dia dulu...
Termasok kertas UPSR 2008... :D
Turun temurun arh, nnt aku plak kasik kat ank buah aku lagi sorang...(ank buah aku sorang tuh drjh 5 skrg =.=" Beza hanya 1 tahon)
Lepas kitorang makan2 + minom2, balek arh..apa agi :D
Tapi alang2 dh ikot jalan dkt ngan carrefour, hehe...singgah arh...(singgah konon)
Kitorang jejalan beli makanan dan keperluan rumah...
Bila naek tingkat atas, aku nampak barang2 sekolah :D
Ko tahu larh aku...mmg suka nyerh ;) Tapi...
aku jalan terlampau cepat...akhirnya tergelincir =.="
Tergelincir + Ketawa! Naseb baek dpt control diri, kalau tak mmg dh jatoh =))
Pastu sumerh gelak arh. Ngok! Kasut ngan kaki punca =))
Kasot licin, kaki aku tersenget :P Anyways...
lepas kitorang pok pek + jalan2, kitorang gi arh tengok baju dan kasot.
Tetibe........ =.="
Tergelincir lagi....Cam siot arh!!! Dah larh x de pape nk grab supaya aku leh diri ngan kukuh!
Lepas dh abes jejalan, kitorang nk turon balek~~~

Mak: Eii...mak lang ingat ada org pandang mak lang, rupanya
Elena: PATUNG =))
Sumerh: xD xD xD

Aku pown ingat camtuh...cam ada bangla pandang kitorang.
Rupanya patung yg memakai spek jerhhhh~~~
Naek escalator dan Shiqin tergelincir =))
Aku tolak sikit dh ke belakang (lmao)
Kitorang naek naek naek dannnnnnnn bayar!!!
Woohoo, sampai kat luar tuh, kitorang maen cucok cucok >_>
Bangla pengawal tuh pandang jerh. Aku sepak jugak kang bangla tuh. Terpandang pandang...tak pernah tengok alien ke?!
Aku suka cucuk badan Kak Aishah. Dia kuat melatah :P
Takpe, asal kuat sudah :)) Pastu kitorang nk gi makan kat 'Cili Padi' tuh...
So aku, lagak seorang leader tunjuk jalan...
Aku pown ke kanan arh. Mak aku plak....

Mak: Eh? Apesal nk ke situ? Pergi makan, gi la kiri.
Kak Aishah: -pusengkan troli dr kanan ke kiri-
Elena: Kedai tuh kat situ larh...
Mak: Eh? Yeke...aaa ke kanan, ke kanan
Kak Aishah: Aaaaaa -pusengkan troli dr kiri ke kanan-
Elena: xD Kesian Kak Aishah =)) Terpuseng pusengg

Pastu kitorang pown masok dan order..
Aku seperti biasa order Salted Fish Fried Rice.
Yum yum..Aku tabik cili padi diorang :D Sedap + Pedas!
Mana diorang beli arh?
Sementara tunggu nasi dan ABC dr Kak Aishah ngan mak aku, aku ngan Shiqin nyanyi lagu Revolusi =.="
Sesedap hati je nyanyi dlm food court =))
Pastu kitorang pown makan dan BALEKKKK!!!
Sesampai rumah sumerh terjun ke atas katel :D Besttttttt~~~
Pastu kitorang buat plan arh yg nk rahsiakan dr ayah aku yg mak aku dh ambek kak aishah.
Kak Aishah tak mandi smpi kol 8 =)) Thx sbb menjayakan plan nih :P
Yadda3, makan!!! Sedap...mak aku msk ikan masin, telor bawang, sambal ikan ngan kacang buncis...
Aku mkn + suka semua! Tapi aku tak gemar sgt kacang buncis =.="
Aku paleng suka sayor cauliflower, bayam ngan sawi...
Dulu aku benci tetiga tu dn cuma makan carrot...(tu aa gigi arnab)
Tapi skarang dh agak suka arh :D
Bla3...lepas makan, basoh pinggan dnnnn aku bukak pc...
Chat3 dan aku kasik Kak Aishah guna. Aku plak tmn Shiqin maen DS...
Lepas tuh baru maen. Malam tuh, Kak Aishah tido kat bawah dgn sleeping bag yg aku guna masa Kem Muhibah.
Budus~~!! Kak Aishah lambat tido sbb maen game DS =))
Shiqin ngan aku berlawak atas katel =))
Last2...tido :D

Pagi nih bangon....
Kitorang dh siap sedia nk gi MPSJ. Aku dh lama tak gi =.="
Aku bangon kol 6:30, tu pown sbb Shiqin jeret...
Bangon2, Kak Aishah dh sedia terlentang kat bawah maen DS..lagi >.<
Shiqin suroh aku gi tandas sbb dia nk kemas katel.
Aku malas. Dia ambik selimot aku...aku tendang tendang tilam dan ambek bantal, pelok...
Pastu dia bukak lampu...aku ambek bantal, tutop muka aku cam bdk kecik =.="
Last last, dia baleng bantal aku kat bawah (tmpt kak aishah tido)
Aku pown terguleng dr ats katel ke bwh =.="
Aku capai slimot dn tido lagi! Aku x tahu apa yg klakar sgt smpai diorang gelak =.="
Lps bebrapa minit, Shiqin turon katil dn ambik bantal kat kepala aku, ltk atas katel.
Aku dh "Nganganganga!!!" ..
Maksodnya, "NAK BANTAL TU BALEK!!!"
Diorang glk =.=" Aku ngan betol2, diorang gelak2
Pastu aku ambik slimot, tutop muka!
Shiqin gi tandas dulu...pastu Kak Aishah...
Lepas diorang masok...

Mak: Eiiiiiiiiiiii!!! Elena, cepatlah basoh muka! Aunty Rosnah dh sampai!
Elena: Emm... zzzZZZzzz
Shiqin: xD xD xD Senang jerh, "emmmm"

Siot dowh...
Pastu Shiqin pown suroh aaa Kak Aishah renjis air kat muka aku biar aku bangon..
Dia ambek air, renjis kat aku =.="

Diorang: -rofl- BANGONLARH!!!
Elena: Sejuknya..nk lagi...zzzZZZzzz

Lps 5 minit, Shiqin dh agak gilerh..
Dia gi tandas, ambik tgn dia dn ltk air. Biarkan air bertakung kat dua tangan dia...
Dia lari gi bilik aku, dia letak sumerh kat muka =.="
Sejukkkkkk~~~ Purrrrrrr....
Cam kuceng :P Lepas 4 minit, aku x bangon agi..
Mak aku tetibe dtg, suro diorang minom air..
Baru aku gi tandas =))
Pastu aku masok balek bilik dgn bau perfume (sembor perfume dlm tnds skali)

Aishah: Ya Allah! Apa bau sedap nih
Elena: Hahaha!
Shiqin: Mana perfume tuh?
Elena: Bilik air lorhhh
Aishah: Yg dia ltk dlm tuh kenapa?
Elena: Jgn banyak ckp aaa
Diorang: -gi tandas, berebot utk perfume-

Hahaha!!! Perfume diorang berebot..haihz..
Aku pleng lmbt, ambik kasot pown tak tahu kat mana ==
Gotta rush tau tak?! Solat, minom, pakai kasot yg ketat gile nk mampos...urgh!
Pastu ready baru masok keta =.="
Kitorang pown bertolak ke MPSJ.
Kat situ, Aunty Rosnah blom sampai.
Lepas 7 saat baru dia sampai.
Danial pown ikot skali. Huhu, dia sorang laki.
Kitorang jog jog jog...lepas 15 minit, rehattt :D
Pastu aku nmpk 3 org pompuan...
Pakai baju ketat =.=" Pendek lak tuh... =.="""
Aku cm kenal je rambot pompuan tu...tak terurus...
Pastu "Aik? Zureen ke?"
Kalau yg tu Zureen, dua lagi kakak dia...
Aku cam Zudiana :D Zuliana aku tak cam sgt >.<
Pastu dia puseng agi...MMG SAH YG TU ZUREEN!!!
Aku pown jeret aaa "Zureeeeeeeeeen"
Dia..."Hiiiiiiiii"
Aku..=.="
Pastu dia puseng agi, dia behenti...budusss~~~!!!
"Aliennn"
"Ayamm"
Pastu chit chat chit chat...
Dia blah, pastu dtg balek =.="
Chit chat chit chat...pastu aku kene balekkk
"Byeeeeeee"
Pastu masok masok jerh, terjon ke atas katel =.="
Kak Aishah terjon atas aku...
W.T.H...saket =.="

Pastu last2, diorang suroh aku lipat slimot lps buat air sirap.
Aku pown ambik slimot dn bentang ats lantai.

Kak Aishah: Kalau nk lipat pown ambiklaa tmpt yg luas
Elena: Sape kata nk lipat? Org nk tido >___>
Sumerh: -LMAO-

Tetibe ada laa plak perang bantal abad ke alien...
Pastu kitorang berlawak mcm org kurang siomannnnn~~~
Gelak tak habes2. Aku tak habes2 dikritik sbagai budak SENGAL~!!
Pastu aku bangon, aku tido atas katel dan nyanyi sambel buat gaya =))
Aku mmg suka mengacau hidop org yg nk tido :D
Pastu last2, aku bukak pc anddd here I am typing cam org gilerh yg tk de keje.
Diorang ngah tido blakang aku...I'm in dark =.="
Ayah aku dh lama gi keje...
Mak aku plak skarang tak de sbb dia bawak Aunty Zana gi Mydin..
Rasa macam...aku keseorangan =.="
Haihz...kalau paperh terjadik, aku jugakkk yg kene kejot diorang, ambik kunci...LARI!!!
=)) Ye arh...yg besar a.k.a Aishah pown ngah tido :P
Oh well...
GOT TO GO!!!
Urgent...

~~~
~~~
~~~

Sebenarnya nk minom Sirap jerh =))

0 comments. on "Citerh Semalam + Hari Ni"

Post a Comment