1.6.09

Wasiat T__T

posted by Elena ♥ at 1.6.09
Siot dowhh!!!!!!
Hari Sabtu ari tu, sedang aku ngan mak aku tengok ulangan Raja Lawak musim ke-3 gelanggang final, tetibe henfon mak aku berbunyi menandakan ada sms masok...
Aku pown kasik henfon kat mak aku sbb henfon mk ak lg dkt ngan aku, dpn aku jer =.="
Bila dh kasik mk aku, mk aku pown bukak arh.
Aku sprti biasa mmg penyibok. Mk ak pown dh agk dh aku akn intai sms tuh >.<
Aku tengok, sms tu dr mak Syafiqah...
Dia menanya mak aku dh dpt surat wasiat ke blom.
Mata aku dh terbeliak, terbuka meluas...rasanya kalau dibiarkan cmtu lama2 mmg mata aku dh tekeluar dh.
Kalau perkara tuh terjadi confem aku gi skola sumerh lari sbb tengok muka aku yg ada dua lobang di bawah kening aku.
Takpe, boleh aku buat lagak cam superwoman. Sumerh takot kat aku :D
Back to the topic!!!
Mak aku tanya aku, surat wasiat apa?
Aku jawab lambat sbb ngah susun susun ayat.
Aku katalarh yg masa Kem Insaniah ari tuh, kakak2 & abg2 fasi ada kasik kitorang kertas utk tules wasiat...
Wasiat tu dikatakan akn diantar kat rmh utk kasik parents tengok.
Dlm surat tu ada tules perjanjian dn ikrar utk berubah perangai.
Kalau buruk jadi baek dan banyak lagi larh yg aku bitau mak aku...
Aku pown check peti surat bilerh mak aku reply mesej mak Syafiqah.
Bertimbun surat =.=" Dulu lagilarh banyak sbb aku ngan kwn saleng post surat :P
Aku check satu2...tengok2 ada satu surat yg terselit...
Surat wasiat tuh T___T Tak sangka kakak2 ngan abg2 fasi sanggop habeskan 30 sen utk setiap mured drjh 6 supaya kitorang berubah...Baek sungguh...
Nak tak nk je aku nk kasik mak aku baca. Aku kata arhh "Larh...isi surat tuh tipu je"
Ayat tuh kekal utk sementara jerh, mak aku bukak surat tuh, pecah rahsia larh...
Haihz =.=" Lepas mak aku baca, aku mintak arh surat tuh dari mak.
Mak aku tanya, "Buat apa?"
Aku tuka perangai jadi baek gilerh nk mampos dgn rela hatinya menjawab (mampos pown x gilerh)..."Meh Ena tolong buangkan" dan senyom sampai ke telinga. Eh tak, rasanya sampai ke ujung rambot.
Ingatkan misi aku utk buang surat tuh berjaya...
Tapi hancor hati bila mak aku ckp "Eh! Tunggu dulu, nnt nk kasik papa baca"
Mampos aku dh masa tuh. Nadi tak berdenyut langsong T_T
Syafiqah lagi best...Mak bapak dia suruh berikrar & baca isi surat tuh dpn diorang
Mmg extreme arh kuarga Fiqah :P
Pastu bila ayah aku dh bangon, mak aku lupa 100% ttg surat tu dn aku dh sorok surat tuh :P
Kalau ayah aku baca mesti ada sesi soal jwb =.='

Pastu malam tuh aku tengok Jangan Lupa Lirik...
Lagu lagu sumerh senang, peserta tuh tak ingat lirik.
Baek aku je yg masok! Hishhh~~~
Minggu lalu lagi larh, peserta laki tuh tersingkir sbb tak tahu lirik.
Macam pondan! Pastu dia cam nk nanges.
Nanges konon, jantan tak guna!

Ops...sori, terkeluar plak dialog citerh P.Ramlee
Hahahah!!

And then malam tuh plak ada insiden berdekatan rumah aku,
Rumah kawan aku (secret, tokleh bitau siapa) memerlukan polis.
Cam CSI larh plak...Sian dowhhh :(


Old right...
Bye folks... (chihuahuahuahuahua -gelak kesedihan-)

P/S...

~Sepah maseh buat aku gelak walaupun Raja Lawak ulangan..
~Amir maseh buat aku terasa nk tido dpn tv. Benci tengok muka dia. Kalau Amir baca nih, "I'm sorry!!!" =.=
~Jihan ok ok jerh :D

0 comments. on "Wasiat T__T"

Post a Comment