1.6.09

Kene ke aku tules title?

posted by Elena ♥ at 1.6.09
What I wanted to post on 29/5/2009...

Hi there.
Pertama sekali aku nak cakap ialah, sorry for not being online the WHOLE day yesterday.
Aku pown terpaksa tules entry semalam dalam Microsoft Words and I thought I would paste it in the 'New Post' bila internet connection ada.
Tapi tengok2, sampai kol 11 malam tak ada internet :(
Tadi baru larh aku post bende yg aku nk tules semalam =.='
Sorry to Arifah and Zureen...hehe.
Diorang tunggu sehari semalam untuk aku online dalam YM.
Zureen plak on pagi ni semata mata nak check blog aku dah diupdate ataupun belom.
Kesian dowh...

Let's don't waste time and talk the talk about school ;D
Aku sampai sekolah pada pukul 6:50 dan tak ada kawan sorang pown kat situ...
Aku ke bicycle shed dan terjumpa Aiman. Aku pown "Ish3...duduk sorang sorang kerrrr?"
Haha, aku agak kurang asam. Tapi tak nak tambah tambah asam =.="
Then aku pown belah ke kantin nak cari ada makanan tak. Pagi2 dah teringin nak makan =.="
Mesti larh tak ada apa apa kat kantin selain air. So aku kembali ke tapak perhimpunan.
Bila Syafiqah, Syasya, Zureen ngan Syahira sampai, kitorang seperti biasa arh...
Pok pek jer keje :D Lupa dunia!!! Planet Jupiter pown lupa...haihzzz!
And then aku, Syasya, Syafiqah ngan Syahira nak cakap secret.
Zureen tak tahu secret apa. So kitorang pulaukan dia sebentar.
Pulau Hilo, Hawaii. Ryan berasal dari sana (chuuuu :3)
Secret punyalah secret, kitorang terlupa yang kitorang dah pulau Zureen =.="
Kesian dia duduk sorang2 macam tunggul (chihuahua!!! :P)
Pastu Syasya ngan Syahira tolong cikgu hanta barang kat kelas mana entah.
Tinggallah aku ngan Syafiqah. ZC dah dissapear entah ke mana.
Reban ayam kowt >_<
Kebetulan bila Syahira blah, Syahmi sampai. Wakakaaka...
Kitorang ejek Syahmi :D

Elena : Fiqah, Syahmi dah bersilang tangan dah tu. Lama sangat menunggu Syahira.
Syafiqah : Ha ah. Sabar lah Syahmi. Bawa bertenang.
Elena : Sabar, Syahmi. Syahira ngah tolong cikgu.
Syahmi : ?????? Hah???

Kebetulan jugak Syahira nak datang balek.
Syafiqah suruh aku panggel dia..

Elena : -lari ke arah Syahira-
Syahira : Apehal nih...
Elena : Syahira, jom gi kat barisan pengawas. Awak diri kat seblah Syafiqah ek?
Syahira : Ni mesti Syahmi dah sampai =.="
Elena : Tahu pown!!! -gelak-
Syahira : -pukul aku-

Pastu Syahira diri seblah Syahmi :D
Then Pn. Suzana mintak aku ngan Fiqah hanta barang ke kelas 1 Gigih.
Tahun ni, berpuluh puluh kali aku masok bekas kelas darjah satu aku =.="
Sebab asyek tolong Pn. Suzana.
Bila balek ke barisan pengawas, Syahira maseh kekal sebelah Syahmi (pheeewiit)
Aku ngan Fiqah tk nk kacau diorang berdua. So kitorang gi ke belakang barisan :D
Lepas perhimpunan. Cikgu suruh murid kelas 6R ngan 6G tunggu di tapak perhimpunan.
Syafiqah kata, mungkin rombakan kelas
Aku dah o___o"""
Pastu aku bitau Shakir. Shakir dah nak nanges dah =.="""
Rupa rupanya Mdm Nita nk check projek peka yg kitorang buat ari tu kat Taman Herba.
Buat suspen org jer dowhhh!!!
Lepas tu masok kelas. Lepas 10 minit, En. Zaidi masok.
Kebanyakan dari kitorang nak kertas Maths.
Markah pown jadilah. Pujuk punya pujuk...En. Zaidi kasik kitorang markah Paper 2 sahaja.
Okey laa tu :DD

Maza : 35/40 (D:<)
Syafiqah : 39/40 (dia sedih dapat 39 =.=)
Zureen : 26/40 (o__o" sabar jelarh Zureen...)
Arifah : 39/40 (:D)

Antara murid2 yg dapat 40/40

~ Elena (Arigato Gosaimasu, En. Zaidi :D)
~ Wong (Congratz, make YOUR Arifah proud :D)
~ Imran (Congratz, weeee lagi!!! :D)
~ Luqman (Congratz, mkn banyak longan lagi :D)
~ Shakir (Congratz, berkat pergi umrah!!! :D)

Tapi, paper 1....
En. Zaidi kata markah kitorang TEROK...
T_T Harap2 aku maseh dapat A larh...90+ :(

Lepas Maths, Kemahiran Hidup.
Ustaz Ashrof relif dan buat quiz ttg Malaysia. Macam KT la plak ==
Ada satu soalan nih "Dari manakah asalnya virus H1N1"
Jawapannya Mexico. Pastu ustaz pown ckp laa pasal virus tu.
Then entah mana datang topik ayam...
Ustaz pown ckp yg sebenarnya ayam tak elok. Aku pown toleh belakang dan "Rupanya Zureen tak elok selama nih..."
Pastu orang belakang aku gelak tak habes habes.
Ustaz ckp ayam diinject di bahagian tengkok dan kepak.
Zureen bitau aku yg dia tak suka kepak. Aku suka gile gile :P
And then ustaz kata yg seelok eloknya pompuan jgn makan langsong bahagian kepak sbb takot nnt barah.
Aku dah :((!!! Nak makan jugak...hihi

Pastu ustaz nk tules markah kat papan puteh. Nak tengok sape tertinggi.
Ustaz pownnn... "Sape dapat 17?"
Zureen angkat tangan sbb kertas Amzan yg dia pegang dapat 17.
Ustaz agak confuse, "Amzan atau Aiman?"
Zureen jawab arh "Saya Amzan, dia tick Aiman"
Aku toleh belakang lagi skali dan cakap kat dedua kwn aku yg gilerh tu...
"Sejak bila ko Amzan??"
LMAO!!! Bodo dowhh~~~

And then English. Cepat2 simpan mechanical pencil.
Rindu seyh mechanic tu selama 1 jam ==...pastu kene buat didik. Pastu rehat.
Sedang jalan2 kat kantin, Ustaz suro aku, ZC ngan Syafiqah hanta ank Ustazah Azizah kat Ustazah sbb dia jatoh dalam kolam dari jambatan.
Jambatan tu punya handle dah terbelah dua dowh...O___O"
Kitorang cari kat J-Qaf, Pejabat ngan Bilik SPBT. Takde pown!!!
Pastu hanta kat Cik Wong. Cik Wong suroh kitorang kasik dia makan.
MasyaAllah...dia guna 20 minit utk makan fishcake.
Zureen lagi laaa trok! Masa dia drjh 1, makan 1 gigitan, 10 minit.
Mengelamun lebeyh == Pastu ank ustazah tu ckp yg mak dia kat prasekolah.
Dah tahu tak nk bitau awal2. Hampeh dowh!!!
Lepas tuh English lagi.
The same thing...buat didik. Lepas tuh BM.
Yay!!! Tapi seblom tu, Pn. Nik masok SEKEJAP laa KONON nk kasik kertas Sivik.
Aku dapat 80 lebeyh...tak terkira ==
Pastu ada sorang drjh 5 masok kelas nk tanya sesuatu, Pn. Nik halau sbb terkeja masa =.="
Aku dah bosan siotttt...aku harap cikgu kuar cpt sikit...
Akhirnya cikgu kuar! Pn. Azlina masok ;)
Kitorang dapat kertas Penulisan & Pemahaman.
Aku terkezut gilerh dowh!!!

Pemahaman : 83% (AKHIRNYA DAPAT A!!!)
Penulisan : 83% (Maintain 83%...AKU INGAT AKU DAPAT B SBB BHG B AKU SALAH UPPER AND LOWER CASE)

Phewhh...
Kedua-dua kawan baek aku tertinggi dlm BM.
Maza tertinggi dalam Pemahaman.
Syafiqah tertinggi dalam Penulisan.
Waaaa~~~ Aku...hampeh =.="
Pastu cikgu marah Shaqeel sbb dpt bawah dari 18 utk Bhg C Penulisan.
Dia sorang je yg bawah dari 18. ...Dia dpt 17.
"Kata suka BM! Awak kene buktikan la!" Itu kata-kata Pn. Azlina...
Apaaaa la Shaqeel nih! =.="
Pastu balek. Aku beli ais krim bandong dan masok keta.
Bila masok, mak aku bitau yg ada FREE balloons kat depan
Pastu Joanna, Nanthinny, AKU ngan Atira empat empat tros kuar keta ambik.
Mengalahkan Aeroplane! (Arifah, jangan marah...:D)
Aku ambik hijau. Biru ada tapi dah habes :(
Naseb baek ada warna kegemaran yg laen :D

Pastu baru balek.
Dengar cerita dari Joanna ngan Nanthinny, ada kes ragot depan sekolah masa rehat tadi.
Aku tak tahu apa2 sebab rehat kat kantin.
Diorang rehat kat Bicycle Shed.
Pompuan kene ragot sbb pakai rantai emas yadda3.
Pompuan tu x nk kasik rantai dia so peragot tuh cakar muka pompuan tuh..
Agaknya macam mana keadaan kt bicycle shed masa tuh..
=.=" Gilerh laaaa peragot nih.
Tahu laaa yg emas skarang dah mahal!!!
Takyah laa nak susahkan org laen D:<

Sampai rumah je...KOMPUTER :D
No internet...lagi ==
Terpaksa tules post ni dlm Microsoft Alien 2007 >.<
Gotta go..bye!!!

Edit : Bodo punya internet!!! D:<

0 comments. on "Kene ke aku tules title?"

Post a Comment