1.6.09

This is plainly about 28/5/09

posted by Elena ♥ at 1.6.09
Ni apa aku nk tules pd malam 28/5/2009...
P/S - AT LAST ADA INTERNET T__T


Hi...sorry lambat update. Tadi tak ada connection :(
Huhu!!! Rindu blog. Exam finally end!!! Woohoo.
High Five everyone :DD
I have plenty to type here. Let’s start with yesterday.
Malam semalam, aku tengah dalam perjalanan utk tido nyenyak.
Dalam tangan aku dah memeluk bantal aku dah.
Tetibe aku dengar bunyi bunyi yg kurang menyenangkan.
Bunyi pintu keta bukak tutop, bukak tutop. Tapi aku tak kesah sbb mak aku ada di ruang tamu.
Jadi aku pown tak takot laaa :D Selepas beberapa minit, aku dengar bunyi tapak kaki mak aku naek
tangga menuju ke biliknya. Pastu aku dengar bunyi tapak kaki mak dan ayah aku turun tangga.
Aku pown pelek arh. Apa kes? Aku intai ke luar melalui pintu bilik aku.
Mak aku ngan ayah aku dah ada kat pintu. Aku pown kuar jelarh.

Aku : Asal, ma?
Mak : Tak, rumah depan ada bomba.
Aku : Mrs Goh???
Mak : Ye.
Aku : Kenapa?
Mak : Tak tahu laaa...

Rasanya itulah kali pertama bomba berhenti dkt lorong rumah aku..
Lebeyh lebeyh lagi, DEPAN rumah aku sendiri =.="""
Pastu mak aku suroh ayah aku tanya. Aku pown “go la, go la, go la”
Bukan bzbody, tapi prihatin terhadap jiran...
Kan dah blaja dalam Sivik!!! :))
Ayah aku pown kuar rumah larh. Lepas 5 minit ayah aku menanya, ayah aku masok balek.
Mak aku suroh aku tido. Aku tak nak sbb nk bzbody. Mana tahu kalau ada kebakaran...
Nak tengok free show gakkk (kurang ajar...tp btol perh :D)
Pastu aku tanya ayah aku...

Aku : Pa, why?
Dad : No la. They say kucing jatoh lubang.
Aku : Hah?? Which lubang?

Pas2 mak ngan ayah aku ckp ckp. Then aku tanya mak aku lak.

Aku : Ma...lubang apa?
Mak : Tak tahu. Diorang kata jatoh dari lubang atas.
Aku : Ooo..dari langit laa kiranya?
Mak : =.=”
Aku : Dari atap ke? Pastu jatoh kat bawah??
Mak : Iye! Dah!!! Tido balek
Aku : Ha’ eleh..KECOH JERLAHHH

Selama 5 minit dalam bilek aku, aku asyek merungut “Kecoh je laa”
Huhu....mengacau tido aku!!! Kucing jerh...aku ingat kebakaran sbb bomba tu sumerh cam tergesa gesa jeee
Ye larh ~~~ nama pown bomba dan PENYELAMAT.
Penyelamat kucing :D Tapi yg tu aku x kesah sgt arh sbb ak pown suka kuceng...
Yang aku lagi marah, lepas diorang belah, diorang bunyikan siren.
Aku tumbok kang melantun sampai planet aku D:<>
Bknnya aku x prnh dgr siren pown. Ko ingat aku ni jakon kerh?

Pagi tadi aku bangon, aku cam bertaubat gak aaa...
“Bomba dan penyelamat yg annoying tu jugak yg basahkan aku dgn air sejuk masa kem muhibah. Ngeeee”

Buduss~~~ Aku capai towel, mandi, pakai baju...gi sekolah
Pukul 6:50 sampai. Woooohooo~~~
Syafiqah ngan Maza dah ada. Syahira dating slps 10 minit aku dtg.
Aik??? Silap tules larh...bukan dating!!
Datang*** Hehe....typing error (teeeheee)
Pastu mulalah Syahmi Syahmi Syahmi, Syahira Syahira Syahira
Budussssss~~~ Pastu masa nk naek kelas, Syahira ngan Syafiqah saleng mengejek.
Aku lbeyh ngejek Syahira jerh. Pastu...

Syahira : -mengejek Fiqah-
Aku : Kenapa ko tak panggel dia ‘sayang’ je macam ari tuh?
Syahira : Ha tu laaa
Aku : Bodo, aku ngah ckp pasal ko ngan Syahmi la.
Syahira : -smack downkan aku-
Aku : -nak mampos-
Syafiqah : Padan muka engkau, Syahira =.=”””
Aku : -gi kat tangga-

Pastu pok pek pok pek, sampai kelas..
Kelas sah bisenggggg~~~ pastu Pn. Azma masok.
Buat kertas KH. Huhu, ada yg aku pakai hentam jerh :P
Tu larh akibat MALAS belajar (huhuhu)
Sedang aku buat, tetibe ada bunyi kasar...
Bunyi dari langet. Aeroplane!!! Aku pandang Arifah. Dia punyerh muka kat atas meja.
Penat arh tuh... =.=” Pastu aku pandang Zureen. Dia kata ‘Airline’
Aku senyom. Pastu pandang Imran. Dia kata ‘Arifah’
Aku angguk. Hahahaha~~~ Arifah semakin fames :D
Pastu Muzik.
Aku confuse part part nilai tuh..@_@
Nak pengsan jerh aku rasa. Haihz...bantai jerlaaa
Pastu aku cuba nk tido. Lepas 2 minit, bangon balek.
Begitulaaa seterusnya. Last last, aku bangon jelarh.
30 minit Ustazah tak masok kelas. Yg tu masa Ustazah.
Biseng siott...Aku nk marah, tapi aku sendiri cakap2 ngan Syafiqah.
Apa laennya dengan diorang? Aku tego, aku pown buat =.=”
Syafiqah bitau aku pasal...nevermind.
Takyah tahu :DD Pastu kelas semaken biseng.
Biasa arh, sumerh kelas camtuh. Takde cikgu je, mulalah.
Imran dah naek bengang. Dia ngan Wong gi mana tah.
Panggel cikgu kowt. Pastu Maza tanya aku, kene anta kertas ke?
Aku tak tahu. I’m innocent (prasan) Pastu yadda3.
Diorang sumerh suroh anta. Aku ikot larh.
Pastu kuar. Then nampak Imran naek ke kelas. Dia suroh kitorang duduk balek.
Aku patah balek dan duduk semula.
“Assalammualaikum Ustazah Zaryati” ucp sumerh org yg ada dlm kelas.
“Shukron yazilan ya Ustazah Zaryati” Hadi cakap...
Sejak bilerh ustazah kasik duduk? Ustazah x ckp paperh pown lgi!
Ngok btol~~~ pastu kuar rehat.
Aku jalan lembabbbbbbb. Huhuhu, bertolak tolak sbb aku.
Pastu kita berempat, Maza, Aku, Zureen ngan Arifah kowt block Syafiqah.
Hahaha!!! Sampai kat tangga tu dh nk jatoh dah dowh!!!
Naseb baek tak terbabas!!! Kalau tak, aku jadi klon Arifah.
Aeroplane kan terbabas =.=” Oooo welllll...
Masa rehat, beli French Fries. Naseb aku baek ari nih.
Aku dapat French Fries yg banyak garam. Yum yum...
Syafiqah berebot utk garam aku (kitorang nih peminat GARAM)
Zureen buat dek jerh. Dia kan suka Ayam...bukan Garam ==
Lepas makan, aku gi blok C. Aku tengok gambar kat situ. Fike, mana nak beli.
Aku ambik keputusan utk beli satu sahaja. K1. Tapi tak berbayar agi! Order pown blom. Gilerh punya Elena ==
Kat situ, Wan ada. Menyibok. Aku suroh dia gi kantin sbb guru guru besar sdg bermesyuarat di dalam
dewan. Takot nnti Wan biseng. Pastu Wan senyap. Dia puseng. Pastu dia puseng agi.
Dia nak gi kat dewan. Aku ngan Syafiqah dah >>> D:<
Dan serangan dari Zureen buat Wan agak takot 1%.
Dia cubet Wan =.=” Laki...pompuan... =.=””””
Pastu Syafiqah plak gang up ngan Zureen cubet Wan.
Huhuhu, aku rasa diorang gilerh. Gune cara tuh nk halau budak.
Pastu diorang dah tak muncol2 =.= Meninggalkan diri ku keseorangan.
Awww...aku pown nk tingkat atas ngan tip toe. Takut mengacau diorang mesyuarat ==
Pastu aku check kelas blok C. Takde org, cumerh pengawas. Pastu aku tengok kat taman.
Seperti biasa, mesti ada budak maen sorok2 kat situ.
Darjah enam plak tuh. Takde pengawas ek yg jaga taman???
Loceng berbunyi, aku jalan menuju ke kelas.
Ada sorang budak pompuan ni terlanggar aku. Aku tk pasti sape.
Pastu masok kelas, ambik beg...
Seni...buat kad hari ibu. Aku malas nk buat poster secara tetibe (:p)
Aku berterima kasih kat dompet aku sbb menyimpan gambar aku.
Aku tampal gambar aku dlm kad tuh (LMAO)
Seni sebenarnya biseng lebeyh, tapi lepas Miss G masok, senyap jee...
Pas Seni best :D Blaja BM ngan Pn. Azlina.
Yeyh yehhhh~~~ Pn. Azlina suroh buat Bhg C.
Aku tertampal kertas Bhg A dalam Bhg C.
Seblom tuh kitorang buat newspaper didik. Dush~!!
Lelaki gossip pasal Koshyeelan. Laki gossip, lagi cun dari pompuan.
Hahahaha!!! Aku, Maza ngan Syafiqah gelak gelak sorang2 dengar diorang pok pek.
Kurang ajar dowh diorang (;P) Tapi kurang ajar diorang tu larh yg buat org gelak (huhu)
Pastu entah siapa tah kata yg Shaqeel tak bawak kertas didik.
Shaqeel cakap larh yg dia bawak. Pn. Azlina plak buat lawak.
“Shaqeel kan suka BM”
Hahahahha~~~~~~ gelakkkkkkk~~~
Masa time Imran nk baca soalan.......

Pn. Azlina : Suara awak dah pecah ye?
6 Rajin : Ooooooooooooooo
Imran : Ape?

LMAO!!!
Dah ehem ehem ke Imran oiii? xD xD xD
Masa buat BHG C plak, Jaya diarah utk baca petikan
Aku tergelak memule sbb Jaya suami Zureen =))
Wakakaka...Zureen, tak sangka masalah suami ko ialah...pertuturan.
Best dowh Jaya baca petikan. Pn. Azlina plak langsong tak dgr pape xD
Harapkan badan je *****, tapi suara kecik...
Sensored tuh, perkataan yg agak kurang ajar. Kalau Jaya baca, mampos aku sbb mengata dia :D
Dah larh Zureen pown baca blog, mampos aku dibunuh ZC sbb mengata suaminya.
Lepas Jaya baca je, Sachdave kene baca.
Huhuhu!!! Aku gelakk lagi. Kenapa? Sbb aku tahu ada org ngah ngejek aku.
Aku pandang Arifah. Dia gelak sambel pandang aku.
Ni kes sbb diorang ejek aku suka Sachdave. Pastu Maza plak ckp kat aku “Elena, suami ko blagak”
Siottt..aku tak suka larh!!! T_T Naseb baek takde org baca lepas Sachdave.
Kalau tk, aku recommend kan cikgu pileh Wong utk baca. Sesuai aa ngan Arifah (LMAO)

Nak tahu citerh kenapa kitorang ejek Wong ngan Rifah?
Sbb...ujian yg lalu, Arifah kata “Asal dedua BM aku sama markah ngan Wong”
Aku pown...”ooooooooooo...ehem ehem”
Pastu Zureen pown ikot. Lama kelamaan, biasa aa mengejek camtuh.
Tp ZC yg melebeyh lebeyh dowh ==
Diorang ejek aku ngan Sachdave sjk gi study kat rmh Zureen.
Siot dowhhh!! Entah mana dtg nama Sachdave. Last2, aku ngan Rifa ejek ZC ngan Jaya
Hahaha~~~ Aku maseh ingat lagi apa Zureen ckp.
“Bagos la. Arifah ambik cina, aku ambik India, Elena ambik Singh”
Part dia ckp singh tu kitorang gelak sampai jatoh katil.
Not exactly =.=” Tak jatoh katil pown.

Lepas Sachdave baca, kitorang buat buat buat.
Eik...seblom part baca petikan tuh.
Aku conteng satu dot kat kertas Harith.
Pastu dia buat kat aku.
Pastu aku buat kat dia.
Pastu dia. Pastu aku.
Dia, Aku, Dia, Aku, Dia, Aku...
HELGA!!! =.=””
Syafiqah dh gelak.
Dia pown “Dari tadi aku dgr suara ko jeee, Harith”
Aku plak “Aku rasa lama lama aku pekak jugak dok seblah dia”
Pastu aku letak gam kat meja dia. Pastu vice versa...
Bila balek plak, aku tutop kipas. Pastu aku, Fiqah ngan Maza tengok guru besar yg kuar dari dewan
sumerh.
Pastu aku nampak ada sorang budak darjah 1/2 sedang check beg dia di tengah jalan.

Aku : Cuba tengok budak tuh. Ada ke patut duduk kat tengah jalan =.=” Keta langga kang, mampos tros.
Maza : -gelak-
Aku : Ko gelak ==
Maza : -gelak lagi-
Aku : ASAL KO GELAKKK!??
Maza : -LMAO-
Aku : =.=”

Aku sekeh kepala dia kang, meh aku tengok dia nanges atau gelak ==
Haihzzz...kawan gilerh.
Pastu beli ais krim, balek.
Masa nak anta Atira, mak dia suroh singgah jap.
So aku ngan mak aku masok aa.
Kebetulan bas M15 lalu.
Atikah dari dlm bas jeret...

Atikah : Atiraaaaaaa
Atira : Atikahhhhhh
Atikah : Atiraaaaaaa
Atira : Atikahhhhh
Elena : -LMAO!!!-

Diorang tu gilerh dowh.
Sementara tu aku nmpk aaa si tie merah.
Pastu aku tanya si Atira, Danial gi skola tak?
Sbb aku tak nmpk dia turon bas pown =.=”
Dush~~~
Pastu dok rmh dia 30 minit.
Aku maen ngan Firdaus. Dia gelak lebeyh, cam Maza.
Aku angkat dia, pusengkan dia...tu pown dh gelak ==
Lepas tu baru aku balek, bukak laptop...
Budus~~~ Pastu mak masak Maggi.
Yayyyy!!! Abes exam tros makan unhealthy food (wakakaka)
Pada aku, Maggi tu healthy ;D
Asal sumerh yg sdp, unhealthy? ==

Klarh..bye..

Edit : Bodo punya internet menyebabkan aku guna blog lambat. Bodo, bodo, bodo!!!

P/S = Imran!!! Mana spek spe-sial khas utk mata rabun ko yg tahap kritikal tuh? Tak nampak pownn... =.=???

0 comments. on "This is plainly about 28/5/09"

Post a Comment