7.6.09

x sah kalau tak gelak sehari!

posted by Elena ♥ at 7.6.09
semalam, kol 6, aku ajak arh shiqin ngan k. aishah g maen badminton.
kitorang pown maen arh kt halaman rmh dulurh sbb mk x kasik kebenaran utk maen kt luar rumah...
memule ak maen ngan shiqin.
mmg x cukop space! :(
2 bulu tangkis tersekat ats bumbung...
lama kelamaan mmg aku kene beli sedozen bulu tangkis agi arh!
pastu ak tanya mk aku lg skali, mk ak kata bleh maen kt luar...
so kitorang pown maen arh kat luar dan suroh k.aishah jadi pengawal keselamatan.
k.aishah ambik kusi dan dudok kat gate sambel maen ds.
pandai punya pengawal =))
selepas beberapa minit, ada laa 1 kuceng yg ngah merayau rayau mencari makanan dr 1 rmh ke lagi satu..
pas2 dia g masok rmh neighbour aku...
dn lompat masok rmh aku. huhu~~~
dia dpt bau makanan dia larh tu...(masa tu mk ak ngah kopek ank ikan kt meja luar)
dia g ke arh mk aku. ak pown cpt cpt tutop pintu rmh sbb takot nnt dia masok.
stu, aku pndg arh kt kuceng tu.. (chumellll)
dia g mengiau...aku dh terjatoh cinta dn pengsan (lmao)
aku kesian kt dia, so aku mintak arh mk aku bahagian ank ikan yg x diperlukan sprti kepala ank ikan, bdn dia yg halus2...
mk ak kasik aku, aku pown tunjok kt kuceng tu.
kuceng tu dh terpukau ;P dia ikot je ak..
sampai kat luar rmh, aku letak ank ikan tu kat bawah...
melayannn jerh kuceng tu :)
stu k.aishah ambik racket dr ak.
dia maen ngan shiqin :) aku maseh melayan kuceng :))
lepas dia habs makan...

elena: kepala! kepala!!! -lari ke arh mk-
shiqin,aishah: xD kepala, kepala!!!

kuceng tu maseh ikot aku :) lalala...
brgkali dh lama x mkn.
stu aku kasik dia mkn..
dia habes mkn dlm masa....16 saat =.="
stu...

elena: kepala!!! kepala!!!
shiqin,aishah: xD xD xD!!!
shiqin: kang ngan kepala engko skali aku kasik kuceng tu mkn. kenyang kuceng tu!
elena: kuceng x mkn kepala alien laa.... :(

cam siot dowhh~~~
kuceng tu comelll~~~ T___T

elena: ma, bela kuceng ni :) dia x de penghuni
mak: -buat x tahu-
elena: -sighs-

lepas 20 minit melyn kuceng tu, aku pown maen badminton ngan k.aishah
kuceng tu x nk blah =.="
aku lak buat x tahu =))
bes dowh maen ngan k.aishah, leh jadi org gila terlompat lompat nk capai bulu tangkis.
ada skali, aku terjatoh =.=" kaki tersekat kat batu mana ntah!
kol 7, ak masok rmh...
hantuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~~~ xD xD xD

mandiii~~~
stu mlm tuh, aku guna laptop...
k.aishah maen ds...
shiqin buat homework...

shiqin: alarh!!!
elena: ohhhh tidakkkkkkkkkkkkk!!!
k.aisha: aaaaaaaaaaaaaaaaaa

lmao!
satu merungut sbb terbuat keje salah
satu merungut sbb terdelete file yg x sepatutnya
satu merungut sbb kalah dlm game

aduhai...
mmg sah gilerh!
pstu masa nk tido plak...
shiqin sukarela nk tido kt bawah...
dia bentangkan sleeping bag dan...
aku terguling dr ats katil dn tido kat bawah =))
shiqin marahhhhhh dn panggel mak aku...
aku >>> "takotnya... =.="

shiqin: mk lang! tengok elena!!! org nk tido bawah, dia tido bawah!
elena: tak perh aa, nk tido bawah!
mk aku: takpe la, shiqin tido ats..
aku & k.aishah: LMAO!!!

xD xD xD
Aku mng...aku mng...
tp sleeping bag tu panas aa =.="
stu mk aku ambek 6 kusyen dr sofa living room kedua dan susun ats lantai..

aku: wah! best tuh...elena dpt tido katel king size. cmni, esok pown nk tido bwh =))
sumerh: LOL

after a while...

shiqin: kang esok, dijamin sumerh berkecai =))
elena: bukan esok, skarang pown badan kurusku dh terselit kat bawah nih =))
kitorang: XD XD XD

andddd 5 minutes later...

elena: -lompat ats katel king size aku..-

'kuang...kuang...kuang'

elena: -pandang bawah-
shiqin & k.aishah: -pndg bwh-
sumerh: LMAO!!!

kaki ak...xD
tersekat kat celah celah kusyen =))
huhuhu!!!

stu tido..
sjk diorang dua dtg, aku jadi terlebeyh sengal.
moto aku kini..."boo!"
mcm citerh monster inc.
boo =))

mlm tu ber"boo!!!"
tak abes abes..BOO!!! =))
=)) stu kitorang menerangi bilek yg gelap ngan torchlight..
bukak tutop...bukak tutop :D
cam disco light pown ada :O
stu ada budak nih buat lwk x senonoh =.="
tp lwk gak =))

stu mk aku masok...
mk ak suroh arh bukak pintu kalau panas..
shiqin agreeee 100%
aku ngan k.aishah angguk je...
lps mk aku kuar..
aku yg tido kat bawah, stretch kaki aku dn...

"BANG!"

pintu tertutop :D
shiqin: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! elena!!! T_T
aku ngan k.aisha: -high five-

haha!!!
stu kitorang bukak arh pintu, tp siket jerh!
stu tido...
kaki aku mlm tuh...agak active...
skjp sini, skjp sana...
skjp kat ats katel...
gilerh =.="

stu kol 10 tadi...
mk aku pnggel kitorang...
ak tanya arh knp x g mpsj?
mk aku ckp...

"sumerh tido terkangkang, camne nk bangonkan? mulut pown ternganga sumerh"

xD xD xD
hadehhhh..
mmg siotttt aaa
stu kitorang bukak lagu dn nyanyi nyanyi dn maen maen maen...The Ass (DS)
=)) tak senonoh!!! agak aa...aku mmg kurang ajr bila aku kurang sioman =))
cam biasa, kitorang maen Super Mario

stu mandi...
aku first =.="
sdg aku nk jadi ais (air terlampau sejuk), ada laa plak 2 org bdk dr bilek aku menjeret...

"oi!!! org dlm bilek air, dh ke blom? lama gileeee"

aku... "HAAAAAAAAAAAAAAAAA??!!!"

LMAO!...saje je dowh..
jeret tak pasal2..
stu aku kuar tnds, diorang tanya aku >>> "buat tandas ke mandi?"
aku, "dedua pown leh. pileh la. awk nk yg mana? buat tnds atau mandi?"
=.="

gilerh..
lps sumerh dh mandi...
kitorang mkn arh sarapan + lunch
hahaha, mk ak ckp "itulah sarapan, itulah makanan tengah hari"
mkn pown leh tergelak dowh...
sumerh gara2 kak aishah ngan shiqin aaa!!!
diorang bubuh sos banyak2 sampai botol sos tu pown ada kuarkan bunyi kurang menyenangkan =))
hadoiii~~~

k laa...
nnt ada paperh kerenah yg kurang asam, aku post ek?
skarang nk bai bai..

see ya soon..
:D tata

0 comments. on "x sah kalau tak gelak sehari!"

Post a Comment