29.3.09

I have so many things 2 write!!!

posted by Elena ♥ at 29.3.09
Hi guys (and girls),
Sorry for updating very late..
Came home at 1:30, but I'm just updating now :'(
I was crying for internet just now actually
(No internet connection)
Huhu :'(
But at least now I hv the internet connection :D
I'm gonna rite a lot now!
So, keep your eyes OPEN!!!

---------------------

Perjalanan

Perjalanan apa awak tanya?
Haha, ni aku nk cerita ttg perjalanan ke rumah kakak aku semalam sebelum aku memulakan topik yg lain
Dijangkakan akan sampai pada pukul 8:15 setelah bertolak pada pukul 6:45
Namun begitu, kitorang sampai Bangi, dalam Seremban, tapi dibawah daerah Kajang pada pukul 7:30 @_@
Tengok lah macam mana ayah aku bawak keta =.="
Salah di sisi undang2 negara, tapi betul di sisi undang2 ayah aku... =__="
Sebelum sampai kat rumah kakak aku...dia ada pesan bawak shampoo dia yg tertinggal kat rumah Subang =.="
And so we did...
Pas2 dlm perjalanan ke rumah dia, dia sms aku mengatakan suruh beli daun sup =.="
Kurang asam punya kakak D:<
Katanya nk buat sup sayur :P
Singgah lah jap kat satu pasar malam berdekatan ngan rmh kakak aku
=.=" Tak de tangga lah kat situ, simpang masuk pulak terlepas
Terpaksa lah aku ngan mak aku jalan dlm semak2 tu
Jalan atas bukit, langkah longkang and adalah satu gate tu,
tolak and kitorang dlm dunia baru :p
Dunia pasar malam. Tapi, kitorang tetap kena turun bukit...=.="
Masa nk turun bukit tu, mak aku tergelincir sikit
Bila turn aku...aku takut... huwahhhh
xD xD xD
Tapi terpaksa lah, sbb x de jln lain dh!
Aku terselamat :D
Lepas beli apam balik, kuih, kuih, kuih, sayur, sayur, sayur,
kitorang pown nk balik kat keta...
Aku bitau mak aku CUBA cari jalan lain sbb susah nk naik bukit tu...
Kitorang pown jalan lah kat jln jauh. Bila sampai kat simpang tu, kitorang dh sesat
Sbb x tahu tmpt tu o_O
Jadi kitorang patah balik, cari tangga, tetap tak ada!!!
Last2 terpaksa lah naik bukit =.="
Selamat mmg selamat tapi sebelum aku langkah longkang tu, kaki aku tersekat kat wire kipas :(
Nasib baik kipas tu x jatuh & naseb baik x masuk longkang :'(
DAH LAH LONGKANG TU BESAR!
Pastu, kitorang kena merentas desa (chehhhh)
Dahan2 banyak yg tajam...Rambut aku tersekat :'(
Tulah akibatnya x ikat rambut :P
Jalan2, akhirnya jumpa gate yg kitorang mula2 masuk,
Lepas dh keluar dari dunia pasar malam tu, kena lah redah longkang lagi :'(
Sekali lagi, aku kemalangan =.="
Kaki aku tergelincir and masuk longkang =.="
NASEB BAIK LONGKANG TU PALING KECIK DLM BANYAK2 LONGKANG!
DAN NASEB BAIK AKU SEMPAT PEGANG SATU KETA MERAH YG ENTAH KEPUNYAAN SIAPA =_="
Itu pown terluka sikit...boleh lah tu :O
Pasar tu, sume makanan segar, cuma kena ada tangga je =.="

Akhirnya, sampai jugak kat keta
AIR-COND~~~ Itu yg aku cakap first skali bila masuk keta =.="
Kemudian, bertolak ke rumah kakak aku
Sampai sampai, terus masak :D
Yippie!
=_="
Kakak aku dh masak dh sup 2 sebenarnya...
tapi kena masak balik masakan tu sbb rasa sup tu...
TAWAR NAK MAMPOS!
TAK ADA RASA LANGSONG!!!

=_="
Mak aku pown tambah lah garam
Baru sdp sikit,
pastu tmbah dgn anak ikan, ni lah tu lah
Sedap :D
Pas2 masak sambal telor! Sdp jugak...
tapi...aku yg kena goreng sini goreng sana, diorang relax je kat dpn tv =.="
Ketok jugak kang kakak aku =.="

Dh lah x de internet connection...x dpt on9 :(
Ayah aku bersemangat!
Siap bawak wifi ngan modem skali kat rumah kakak aku =.="
Laptop pown dibawa...
Tapi rmh kakak aku no signal...
Jadi x leh lah guna :P

Pas2, ada lah good news dr kakak aku tp aku x diberitahu :(
Ayh ngan mak aku dh tahu dh...
Aku jugak yg ketinggalan...
Kurang asam punya kakak =.="

Bila 8:30 - 9:30 malam, adalah jugak tutup lampu walaupun sibok
Cuma ada SATU spotlight kat dapur yg dibuka,
x tutup sbb kalau x, nnt terpotong jari bila nk masak...
Bila makan, kitorang tutup spotlight dapur and bukak spotlight kat dpn,
sbb nk makan...
Takkan nk makan dlm glp kowt :P
~teehee~
Kalau emergency x pe, tak yah tutup sesetengah lampu
Makan tu emergency...Kalau x makan kang mati kelaparan :P

Makan2, kitorang rehat jap...
Dan seperti biasa, aku buat mcm rumah sendiri dan peluk bantal sofa yg lembut erat2
Kemudian, adalah pencuci mulut :D
Ada buah-buahan, jeli, kuih2, Vitagen yg dh lama aku x minum and... Ribena?
Sejak bila kakak aku peminat Ribena =.="

Pas2, kitorang tiba2 masuk topik berbelanja
Mak aku suruh kakak aku jgn banyak bebelanja dan jangan guna kad kredit
Kakak aku pulak memandai mandai kata

"Like father like daughter"

Korang x fhm ke? Cuba lah fhm fhmkan :D

--------------------------------------------

Maestro

Maestro tu apa?
Maestro tu satu syarikat lah...
Banyak artis yg bekerja dibawah syarikat tu seperti

-Jozan (Johan n Zizan)
-Sepah
-Amir
-Jihan
-Mila
-Dafi dan lain2

Tapi kini, syarikat tu telah ditutup :(
Kenapa?
Sebab hal kewangan lah, apa lagi...
Skrg, kabanyakan drpd artis yg masih di dlm kontrak,
terpaksa ditukarkan kpd Astro :'(

Tak phm ke apa yg aku tulis ni?
Aku pown x fhm....
Buat2 fhm je lah ye =.="

----------------------------------------------

Akademi Fantasia

Smlm AF, aku tengok :P
Sebab rmh kakak aku cuma tutup lampu, x tutup electric
xD xD xD
Kalau dulu aku suka Aishah,
skrg aku suka Isma and Hafiz
Isma suara dia mcm Siti Nurhaliza manakala rupanya hampir serupa dgn Anita
Hafiz...mcm bdk2 , tp best!!!
Siapa yg tersingkir?
Pompuan yg pakai tudung tu kalau x silap

Mmg x suka pown :P

----------------------------------------------

Hari Sukan

Ni aku nk ceritakan pasal hari ni.
Hari Sukan utk SK Seafield :D
Berpeluh =.="

Aku ada lah tangkap beberapa gmbr kawan,
yg rupa mcm singa ngan tikus pown ada :P
Bawa bertenang, singa tu x kan gigit korang, dia vegetarian :P

Perbarisan hari ni aku bersyukur tiara aku x tercabut
Aku suka watak Sizuka ngan Doraemon utk Bendahara,
watak Pompuan pakai baju Laki utk Syahbandar,
dan watak pewira segala makhluk asing utk Laksamana

Doraemon tersebut sungguh CUN!
Siap dgn poket lagi :D
terlupa nk mintak alat =.="

Sakinah, cantik seyh :D
Tapi, tetiba je pakai kasut moden =.="

Pewira tersebut dh mmg alien sjk dulu lagi,
Hari ni pula, tampil dgn hijau seluruh badan yg telah memberitahu seluruh warga SKS bahawa dia seorang Alien Tulen

Aku?
Muhahahaha!
Menampilkan diri sebagai seorang...
Perempuan lah =.="

Bila nk baca doa, aku tersilap langkah :(
Aku sepatutnya tadah tangan
Ttpi aku ingat baca ikrar
jadi aku angkat tangan, naseb baik nmpk org lain tadah tangan,
Kalau tak, dh sah aku akan angkat tangan buat slama-slamanya

Lps tu, aku tengok acara tarian dari mak mak dn pljar plajar
Mak mak tu, aku x minat nk tengok sangat lah :P
Hehehe...Mama, I'm sorry (Tiru gaya Amir)
Yg pljr2 tu aku minat sesangat!
Tp, Syafiqah tergelincir dn jatuh bila sdg berjoget :'(
Oh well...

Aku kehabisan suara bila asyik memekak dan memekik untuk Laksa di mana mana dan utk Tarik Tali
:P Seperti biasa, aku menyokong Laksa di mana mana dan kemudian baru aku sokong Benda Haram!
Larian, Laksamana mmg cun ah
Bendahara pown sama... (Syafiqah~~~)
Tp, tidak ku sangka yg adik Ammar lari cpt =.="
Pecut gila!

Kedudukan rumah sukan, yg menang

1. Bendahara (Congratz)
2. Laksamana (Ok ah tu)
3. Syahbandar (=.=")
4. Temenggong (YES! MENANG GONG KEKALAHAN)

Tarik Tali, Laksamana menang
Perbarisan, Laksamana menang
Naib Johan, Laksamana menang
Olahragawati, dari Laksamana

Olahraga, WOW!
Hadi menang...tapi dari rumah Bendahara
Memecahkan rekod tahun lalu
Fuiyohhhh!

I LOVE LAKSAMANA!!!
ESPECIALLY ASAM LAKSA!!!
AND SOME OTHER LAKSA'S
(Again, aku betray Temenggong)

Pendek kata, tahun ni banyak berubah lah!

---------------------------------

I was just KIDDING!

Lol, about aku nk pindah tu..
Aku tipu je :P
Hehehe...
Sorry!!!
But at least I know 2 person who cares about meh
Zureen and Syasya

Diorang terpedaya!
Percaya bulat2!
Padahal Syafiqah yg akan pindah =.="

Aku pindah...
aku pindah skolah tahun dpn and aku pindah printer esok =.="
Printer aku akn diletakkan dlm bilik aku =.="
Aku benci wire wire sial ni tau!

Again, sorry :P

-------------------------------

Dunia cinta seorang pelajar

Syafiqah, Syafiqah
Seorang yg dilamun cinta =.="
Kat sekolah, 5 jam berturut turut, cari budak sengal tu je...
Termimpi-mimpi lah...
Terangan-angan lah...
Dulu x nk, skrg bila dh ketinggalan baru nk...
Dunia sekolah kebangsaan lagi lah Syafiqah!
Tak usah fikir cinta tu lagi...

xD NASIHAT ORANG, TAPI AKU SENDIRI SAMA!!! LMAO!!!

--------------------------

Metro

Korang ingat x cerita ttg seorang laki yg ingin meminta pertolongan dr mak aku utk ambik duit nombor ekor yg telah dimenangi olehnya...?
Syukur Alhamdullilah mak aku tak tolong.
Lelaki tersebut tlh ditangkap oleh pihak polis semalam kalau tidak silap.
Namun begitu, perempuan bertudung yg telah berpakat dgn lelaki tersebut tidak ditangkap kerana tlh melarikan diri
Tidak percaya?
Cuba check surat khabar Metro semalam

Kesimpulan di sini, korang jangan lah percaya sebarang orang
Lebih2 lagi jikalau individu tersebut akan memberikan wang ganjaran sebagai kata2 manis
Walaupun ganjaran tersebut lumayan, tetapi gelapkanlah mata anda
Mereka boleh melakukan apa sahaja terhadap diri anda...
Ragut, curi, rogol, pukau, bunuh dan macam2 lagi...
Ingatlah yg tersayang :D

---------------------------

Ryan Higa

Cis! Aku check sijil kahwin dari Ustaz in charge,
Dia kata aku ngan Ryan kawen x sah lagi =.="
Kurang asam...
But still, aku couple lagi ngan dia tauuuu
Kalau sah, nama dia akan ditukarkan kepada
Muhammad Rihannah Singh

xD xD xD
JUST KIDDING, TO RYAN, I'M SO SORRY!!!

P/S = To all of the boys, elenagilerrr is still single ok!!!???

----------------------------

Popular

Yup!
Popular siot Laksa(mana)
Tadi aku beli lunch kat Kayu Nasi Kandar ngan mak aku and I saw 2 humans yang tergolong dlm Rumah Alien
Pas2, bila aku nk balik, nmpk lagi 2
Bila dh nk smpai lorong rmh aku, nmpk lagi 1
Haih... Ataupun mata aku ni rabun?
Mmg dh rabun pown :P
xD k ah...tht's it for this 'Popular' topic

--------------------------

Aku rasa, dh cukup panjang dh aku tulis ni..
So bye ^^

0 comments. on "I have so many things 2 write!!!"

Post a Comment