20.3.09

Mydin?!

posted by Elena ♥ at 20.3.09
Well I get my mechanical pencil...its G Soft brand...
A woman actually pushed my trolley for...2 times =.="
"Hormati orang tua..."

Jumping with joys a moment ago...
I finally bought a bottle of Ribena and Lemonade after almoast one week not having them!!!
So...in my fridge...
They're Ribena, Lemonade and Lychee
My favs :P

I have a story to share with here...
Just now, when me and my mom was looking at the keropok ikan...(:P)
An indonesian guy asked my mom whether does she knows where to get the 'nombor ekor' prize...
My mom don't know and yadda yadda yadda...=.=
Then a woman came and the guy asked her...
My mom was still there

Guy : Kak tahu tak mana nak ambik bla bla bla
Woman : Oh tahu..dekat Subang Mewah...bla bla bla
Guy : Boleh tolong tak saya ambil hadiah tersebut

Oh yeah! Laki tu dtg Malaysia secara haram sebab tak dek IC...thats why dia mintak tolong...

Woman : Umm...boleh kot...
Guy : Kalau kakak dua tolong, saya kasik 2ribu sorang...

Oh and uhhh...He said he won first prize so...like about 30k maybe...

Woman : Banyak tu ye kak?
My mom : A'ah...
Woman : Bolehlah, kami boleh tolong ambil
My mom : Eh? Boleh ke ambil...
Woman : Boleh! Nak ambil duit tu, agama apa apa pun boleh...

I was like O_O"
oh and uhh...the woman was wearing tudung =.=" weird eh?
I look to the left and right...No one else besides the woman, the guy and my mom
My heart says... "WHEN IN THE WORLD DID MY MOM SAID SHE WANTED TO HELP???"
Then my mom said that she have to go and bye bye ^^

My mom : Takut mama...mana tahu dia tipu
Elena : Kalau dia tipu kang...
My mom : Mama tak kisah kalau dia tak kasik 2 ribu tu, tapi takut kalau dia yang nak duit mama...Mama bukannya ada duit
Elena : Tapi macam mana kalau dia tak tipu?
My mom : Kalau dia tak tipu ertinya bukan rezeki kita lah untuk dapat duit tu
Elena : Entah entah 2 ribu tu kena ganti dengan nyawa
My mom : Hah! Itu yang tak nak tuuuuuu
Elena : Tak pe tak pe...nanti balik kitorang gali pokok...mana tahu ada 1 juta...
My mom : Tengok lah rezeki...

O_o" and our conversation was longer but...don't expect me to rite all of them here..
I mean like...
That woman just came and tak tanya pown secara khusus tentang nombor ekor tu...
Dia pown tak tahu kalau betul ke tak yang dia menang first place...
Lepas dengar 2 0 0 0 tu je nak tolong... =.=" melibatkan mak aku pulak tu...mak aku senyap je...haihhh

*drinks Ribena*

Then my mom went to flat and bought vegetables...
and and and...
she told the girl at the counter bout' it and...

"Eiii! Kakak jangan percaya sume tuuuu. Skrg ni, banyak org tipu kita. Mana tahu laki tu ngan perempuan bertudung tu berpakat satu gang ke...Dah lah kakak bawak budak kecik skali (ME) ... kang dia jual adik kat luar negara (O_o")"

Oh well...thts all, I wanna eat and...Ribena...:P

o_o" I completely forgot that I didn't finish my 100 Plus yet...
and I drink Ribena...
Now I'll have to drink both =.="

BYE!!!

0 comments. on "Mydin?!"

Post a Comment