20.5.09

Kecalaran...

posted by Elena ♥ at 20.5.09
Aku gi rumah Atira tengok tv. Pastu on seketika dan teros baca buku sains yg aku dah bawa.

Selepas tu, maen ngan Firdaus dan gi birthday party Zul. Makan tembikai, ayam dan minom air and tros balek rumah Atira semula.

Ambik air dan ais-krim dan jalan semula ke padang.

Di situ, Haziq, Zul dan kawan2nya ada di sana.

Seketika kemudian Danial datang. Yay...!!! Dia beli ais-krim :D

Pastu aku, Fatin, Atira ngan Haziq gilir-gilir maen basikal Haziq.



1. Atira

2. Elena

3. Haziq

4. Fatin



Ada sekali tu bila aku menunggang basikal FAST SPEED seluruh padang,

ada sorang budak Sabah, kawan Zul lawan ngan aku dari blakang.

Sekali tu bila dia dh sebelah aku, aku tokleh control and kaki aku terbelit kat tayar basikal.

Naseb baek aku stabil lagi and sempat betolkan kaki >_>

Aku pown continue laaaa berbasikal (buat2 okay laa konon)

Aku dah lama tak maen basikal dowh. Tahon lalu last aku maen :(

Pastu basikal aku dibuang! Tak dapat baru plak tuh...nak kumpol duit laa :D

Tapi mmg best laa pecot tadi :D

Pastu the 5th time giliran aku, aku kayoh punya laa kayoh.

Sampai kat 'garisan penamat' yg ditempatkan di hadapan salah sebuah kerusi...aku terjatoh.

Aku tak sempat brek sbb risau kene Haziq ngan Fatin.

Kang diorang tercedera, aku nak jawab apa kat mak diorang?

Aku jatoh gaya....entah laa..

Aku terhempap tros kat simen tu. Sakit tapi tahan jelarh. Takkan nak nanges =.="

Danial sempat lagi ketawa kat aku!!! Ngok punya kawan.

Pastu aku check tangan aku...seperti yg dijangka, mmg kedua-dua belah tapak tangan aku calar dah..

Wohhhh...pedeh. Aku ambik ais dan pegang kuat kuat. Bertambah pedeh, tapi aku tak kesah!!!

Pastu Zul sempat tanya "Best tak?" >____<

Selepas beberapa minit, Haziq plak yg jatoh.

Tapi dia jatoh kat atas rumput, okay aa gak tuh!

Yang kelakarnya...dia jatoh kat rumput dah jalan terencot encot, aku jatoh atas simen + batu tu, jalan cam normal agi xD

Danial & Atira pown setuju ngan apa yg aku ckp

Wakakakka~!! Haziq...haziq...



Lepas tu adalaaa maen bola sepak, bola keranjang, BUAIAN.

Terok dowh..besar pown nak maen buaian. Takpe..dah lama tak maen :P

Selepas tu, aku maseh lagi maen basikal. Apa kesah? Aku pegang handle kuat2, dan SPEEDDDD!!!

Tapi pertengahan jalan, aku slow down sbb ada budak2 yg aku tahu nk lawan basikal, plus tangan aku dh pedeh gilerh gilerh masa tu!!!

Masa balek, Atira tolong pegang air, aku pegang tempat cawan and Danial tolong pegang tempat ais.

Bila Danial kasik aku tempat ais tuh, aku TERterbalekkan cooler tuh.

Cooler tu plak tak tutop rapat jadi jatoh laa ais tu atas kaki aku!!!

Sejukkkk...sempat lagi aku terlompat lompat mcm orang terencat akal :P

Sebelom masok kereta, aku sepak ais tu.

Ais itu melanton lebeyh kurang 1 cm setelah disepak oleh pemain ais sepak terkenal, Nur Elena (apa macam? cun tak???)



Hihihi...yadda3 aku balek tros mandi ngan bukak komputer.

Seblom tu ada laaa sesi soal jawab. Hehe...=.="

Esok, aku akan muncol bergaya dengan plaster dikedua-dua tapak tangan aku.

C' ya!!! Nak blaja...takot laa plak minggu depan piksa.



xoxo,

Si Kucing

0 comments. on "Kecalaran..."

Post a Comment