17.5.09

Miss me...not?

posted by Elena ♥ at 17.5.09
Back, back, back!!!
Aku dah balek dari Kem Insaniah :D
Aku tak tahu apa nk tules sekarang ni sbb aku sedikit pening, jadi...
Jom larh jelajahi jadual seharian kiterh selama 2 hari ni :D

Hari Sabtu, aku sampai sekolah.
Aku menunggu 15 minit sampai Syafiqah dtg & lagi 15 minit utk tunggu Syahirah dtg.
Haihzz...lembap tol =.="
Kemudian, gi daftar kat depan dewan.
Alhamdullilah!!! (alem :P) Aku sama group dengan Syasya dan juga Syafiqah.
Walaubagaimanapun, terpisah dengan Maza, Aisya, SYAHIRAH dan ARIFAH
Alarrhhhh~!! T____T
Arifah terlampau 'bertuah' pada pagi itu :)
Bla3, kitorang kene masok dewan. Dengar ceramah selama 1 jam 45 minit.
Tak mengapa...asal BEST dan KELAKAR, okeyh laa tuuuuu ;))
Lepas tu, kitorang TERPAKSA salen peraturan2 Kem Insaniah.
Nak diikutkan, aku mmg tak nak salen =.="
Fasilitator yg aku tertarik ialah Kak Yan.
Aku berharap dia fasilitator kumpulan kitorang. Lagipown, muka dia nampak betol2 macam kawan kakak kiterh...
But anyways, Kak Farah dan Kak Tasya yg jadi Fasilitator kitorang. (I like them!!!)
Bla3, kalau tak silap, kitorang makan lunch, solat zuhur baru ke belakang prasekolah (memileh tempat utk berbincang + bermain)
Tapi sume dahhh di-book
Oleh itu, kitorang g dpn dewan :D
First game : Kitorang maen 'baleng2 kasot ke arah botol'

Pastu, makan, solat yadda3...
Percaya tak? Makan TENGAHARI, Abang Afiz cume kasi 7 minit utk makan dan 0 minit utk mandi.
Makan PETANG, Abang Afiz cume kasik 0 minit utk mandi :((
Gilerh atau tidak? Disebabkan dia, TIGA orang menangis =.="
Maza, Marshiela & Yazmin. Orang aru makan, dia suroh cepat.
Terpaksa laa makan cepat, aku antara org yg habes makan cepat!!!
(Ambik ko..dulu ko sebuk kata aku tuan puteri sbb mkn lambat
Pastu, riadah. Main penguin, kim kam bai, ular & naga and many2 more
Bla3, kitorang g laluan jalan antara Blok C dan D.
Kitorang buat cara2 solat dan mandi wajib.
Aku jadi patong sekali kat khalayak member2 team sbb melakukan sujud dgn cara yg betol.
Aku kene bongkok lama gilerh!!! =.="
Bla3, Kak Tasya critakan ttg laki & pompuan...
Pasal BF GF laa nih!!!
Aku ingat ayat paleng jelas dlm otak aku...
"Cari lelaki yg beriman dan cari lelaki yg meredhakan adek2 sekiranya adek2 mati suatu hari nanti. Kalau dia redha, adek akan masok syurga dan begitulah sebaleknya"
Then masok dewan. Kak Yan ada sediakan game (mcm berlakon)
Bla3...Kak Yan suroh senyap ttp secara tetibe, Kak Yan majok dan kuar dewan.
Seperti yg dijangkakan, Kak Yan bitau Abg Afiz yg kitorang biseng!!!
D:<>_>
Then Abang Su ada buat cam Qiyyamulail kat SARMAF.
Video video yg menakutkan orang...
Abg Su ckp pasal kelihangan mak bapak D:

Ek...sorry...aku tertido 2 jam =.="
Sorry Arifah sbb tak bitau (aku tetibe je tido)
~back to the story~

Sedang abang Su bercerita, aku dah nangis dah.
Sedih + Takut. Tapi takut tu sbb Abg Afiz marah kuat giler gilerh.
Pastu lps bercerita, kene tules wasiat...
Lagi skali, nanges sambil tules.
(Ko ejek aku kat skolah esok sbb nanges, kene engkau!!!)
~~~SYAFIQAH NGAN ARIFAH NGAN *AYAM* POWN NANGES~~~
(Aku tak ada keje bitau korang yg diorang nanges ==)

Pastu bila naek bilek, hampe sume kata "Ni Kem Insaniah atau Kem Insane Niah"
>______> 100% kerana Abg Afiz =.="""
Masok bilek, makan makan dan makannnnnnnn
Pastu pagi2, kol 4:30 akak fasilator bangonkan utk Qiyamullai.
Lagi sekali, seperti Kem Muhibah, aku tak dgr pown alarm dr kakak kakak!!!
Syafiqah punya pergerakan yg membangonkan aku.
Tambahan lagi Syasya g kejot org =.="""
Gi tandas, gosok gigi, ambik wudu'
Balek bilek, pakai baju, g surau.
Lepas tuuu...SOLAT laaaa~!!
Syasya tertido hampir10 kali =.="""
Ngok...aku ngah penat penat menahan PENAT, dia g tido tros =.="""
Pastu apa aaaa??? Oh yeahhhh~!! Lepas tu, ada ceramah dari Abang Afiz.
Memule, dia senyom =.=

"Kenapa dia senyommm???"

Adalaaa sorang budak pompuan ni tanya dlm surau >_>
Pastu Abang Afiz kenalkan diri.

"Abang ni sebenarnya ditugas sbgai Comando Camp."
"Tapi satu hari je....tu sbb kene tegas"
"Abang ni baek sbnrnya. Semalam first day ditugaskan"
"Adek2 percaya tak abang ni bukan pemarah?" (masa ni sume kata "TAKKKK")
"Abang anggap adek adek sume macam adek abang sendiri." (o___O?)
"Adek percaya tak abang ni tak pernah marah?" (TAKKKKKKK")

and many2 more laa yg abang afiz kata.
sumenye takkkkk~!!
pandai siot abang afiz berlakon.
kalah adlin aman ramli :D
actor terbaek dlm kategori aktor terbaek yg aku pernah jumpa SETAKAT INI.
woohoo~!!
Tapi Abang Afiz btol2 jahat laaa...
Rasa mcm nk balek bila dia marah :(
Bla3...pastu Abg Afiz suroh...suroh..
suroh apa aa? Oh ya!!! Terangkan perasaan bila dimarah kelmarin.
Aku tk dipanggel, selamat ;D
Tak kuasa aku nk g kat depan dn bercakap-cakap =.="

Lepas tu lepas tu lepas tu...
Abang Afiz dah best laaa!!!
Siapa tahu? Rupanya di sebalik topeng bengis Abang Afiz, dia seorang yg peramah + lawak + baekkkkkk!!!
Gi padang, berriadah!!!
Yay yay yay yayayayayayayayayyayyayayay!!!!
;D Maen gerbang, ular ular, lagu ulat bulu, rebot kasot and many2 more!!!
Pastu gi kantin, makan nasi lemak.
Sedap sambalnya ;) Tapi...mak aku masak lagi PEDAS ;D

Abang Afiz di kumpulan kami : CEPAT!!! TINGGAL LAGI 5 MINIT!!!
Sumerh ahli : Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah???!!! T___T
Abang Afiz : Kalau percaya laaa (walks away and do stupid face =.=)

Ngok!!! Pastu bla3 time for a game with GROUP!!!
Kitorang maen belon pecah. Aku tak ada pasangan jadi aku ditugaskan sbgai pemberi arahan kepada SEMUA orang SERENTAK.
Memule tu...tak faham apa arahan jadi aku pown bagi arahan terbelet belet!!!
Tapi dah...OKEYHHHHHHHHHH

Pastu kene g dpn dewan, bratur
Time for Ikhtiar Hidup :D
Kitorang kene masak NASI dan SARDIN
YAY!!!

Aku ditugaskan sebagai pemotong bawang dan kentang serta sume sume yg kene potong.
Lepas tu aku ditugaskan sebagai budak masak nasi .___.
Haihz...berpindah randah sbb api slalu tak de.
Arang A tak de, kene g yg lagi satu (naseb kitorang buat dua)
Blah blah blah..akhirnya siap! (kitorang kumpulan last siap)
Ketepatan masa, FAILLLLL
Hentam aa...kasik je judges. Kumpulan kitorang tak menang =(
Oh welllllll~!! :D

Pastu kitorang kene masok dewan. Majlis penutupan.
Persembahan dari fasilitators, ceramah dr GB and yadda3
Pastu kene salam bersalaman.
>____________________________<
Sekali lagi mula nanges...
Memule si Syasya nanges...aku tukang pujok.
Then Syahirah...aku buat dia gelak + gilerh :P
Then aku tahan tangisan dlm hati aku...
"Elena!!! Tabahkan diri...ko kuat!! Jangan nanges"
Bilerh aku pandang Syafiqah...nanges tros =.="
Macam connected...dia nanges aku nanges :P
Nanges sbb terpisah ngan kakak kakak sekalian..
Peringatan yg diberi dah laa so touching :(
Sedeyh...

Then pack barang..
Solat...
Balek...
Anddd...BYEEE

0 comments. on "Miss me...not?"

Post a Comment