24.5.09

MERANA 100%

posted by Elena ♥ at 24.5.09
Akhirnya!!! Aku berpeluang untuk update blog :D
Okeyh, start from yesterday, k???

Semalam aku ngan mak bapak nk gi rumah kakak aku kat Bangi.
Aku suroh ayah aku singgah kat padang jap, nk beli ais-krim kak Khaleeda.
Peminat setia larh konon :P
Pastu masok keta, tros gi rmh kakak aku.
45 minit perjalanan and sampai pown...
Mak aku kuar keta and ting tonggggg...
Tekan loceng. Aku plak tekan loceng beribu ribu kali.
Kakak aku kuar rumah dengan wajah ::: =.=" kat aku...
Aku plak dengan senang hati senyom sampai ke telinga (LMAO)
Pastu kakak aku ajak gi pasar malam jap.
Kitorang berlima (ayah,mak,aku,kakak,abg ipar) pown naek keta dan menuju ke pasar.
Sesak nyerhhhh~~~ T___T
Kitorang beli putu piring, otak otak, apam balik, nasi ayam, mi rebus, mi sup, ayam dan sayur.
Bayangkan berapa banyak makanan kitorang beli =.='
Dah larh hamper semua aku yg kene pegang (=.=""")
Balek, gi dapor kakak aku dulu.
Aku bukak peti sejok kakak aku yang agak kosong dan ambik satu vitagen.
Aku tanya kakak aku ada tak internet.
Kakak aku cakap ada tapi takde =.="
Ada tapi rosak...kowt =.="""
Penat jerh aku bawak laptop dari rumah (gilerh)
Hehehe...pastu makan timeeeeeeee
Sedang aku makan3...kitorang teringat yg ada Jangan Lupa Lirik.
Aku jugak yg jadi mangsa yg kene on tv.
Pastu dudok balek, sambong makan nasi ayam ;D
Yadda3...basoh pinggan.
Dan mulalah sesi masak memasak =.='
Mak aku ajar kakak aku buat asam pedas (untuk keesokan harinya)
Aku siang kulet ikan. Tapi tak sempat pegang pisau, aku kasik alasan yg aku lapar dan tros gi ruang tamu (LMAO)
Dush~~~~ Habes masak asam pedas, kakak ngan mak aku join kat living room tengok tv.
Masa tu mmg tak pernah tak gelak arh.
Abg ipar ngan kakak aku buat lawak (sjk bilerh kakak aku pandai berlawak ek?)
Hahahahahahaahahahahahahahhahaha (macam tu laa aku glak ==)
Pastu tetibe, lampu berkelip kelip...
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEE (pinjam perkataan imran jap)
BLACKOUTTTTT (thts not a weeeee thing though)

Apa kes? Relax jerlahhhh...
Kitorang sumerh talk the talk about university!
Andddd...berlawak lah lagi ==
Aku lagi relax, bareng atas karpet sambil pelok bantal besar kat sofa kakak aku.
Pastu tepat kol 10:55, kuar rumah.
Bersedia utk balek. Tapi disebabkan no electric, tokleh gune auto gate.
Tepaksa gune kunci utk bukak bende kat bawah gate tuh.
Tokleh bukak pownnn...Bende tuh dah rosak =.="
Pastu try and try and try.
Aku dh bosan, aku duduk bersila atas tiles tuh. Ngokkk
Neighbour neighbour yg kecik tuh sumerh maen basikal.
(gilerhhh)

Sejok siot dowh masa tuh, tapi tak laaa gelap sangat.
Cam kol 6 pagi. Hihi...
Then at last, aku ideakan kuar ikot laluan tong sampah =.="
Dushhhhhhhh

Anddddddddd last last last...
panjat gate =.="
Aku first kene panjat. Haihz...
Geram toll...
Lepas tuh ayah and lastly my mom.
Mak paleng lambat sbb...takot kowt :D
Masok keta, on FFM (bukannyerh ada lagu best pown), on air cond anddd tak sampai 15 minit aku dah tido. =.="
Tpt kol 12, sampai rumah and aku tros bangon (cam robot plak)
Masok rumah, tros tido (mmg sah robot)

Anddd todayyyyyyyyy~~~

Aku bangon kol 8:00.
Tak, aku tak tido lebeyh walaupun ari Ahad.
Aku tros bukak radio and capai buku pemahaman (rajennyerh :P)
Bla3...aku habes buat 1 lagi buku pemahaman (yayyy)
So including buku semalam, dah 2 buku pemahaman aku habes buat.
Mak aku ajak aku gi The Mines sbb nk btolkan spek mata mak aku.
So mandi time... lepas mandi, pakai baju yadda3.
Aku ambik kropok, ambik cili sos ltk dlm container kecik, ambik air, ambik buku agama, ambik pensel box and tros masok keterh lepas sumerh dah ready :D
(tak baca pown buku agama)
Masok2, aku ajak gi BBS dahulu.
Smpai BBS, aku beli pencil lead (aku nih mmg gilerh pensel lead)
andddd aku beli apa aa??
Oh ya!! Buku pemahaman...lagi skali =.="

And then alang alang dah gi taipan, gi larh Kayu Nasi Kandar.
Order Roti Canai ngan Ais Limau (pagi2 minom ais)
Lepas makan sumerh2...gi basuh tangan.
Sedang aku berjalan, aku nmpk sorang laki nih.
Aku terpiker...pelakon ke budak tuh?
Fike fike fike, mcm bdk drjh 6 tahon lalu...
Ek? Abang Sarah ke? Lps basoh tangan, aku nampak Sarah
Sah...mmg laki tu bukan plakon (LMAO)
Pastu balek meja, minom lagi air yg tinggal sikit tuh and tros gi guardian.
Beli hand sanitizer (hihihi)
Kali ni aku bli Dettol...AloeVera (asal aku tak bli yg ori aaa?)
And mak aku pown belikan panadol actifast...
Aku saket tekak sikit...tulaa akibatnya makan banyak sangat ais pada musim demam.
Haihz...first time demam tahon nih (BEST Tuhhhh)
Pastu baru bertolak gi Mines. Sedang mendengar radio tu, aku buat larh workbook yg baru beli tadi.
Lepas 10 minit, aku dipaksa telan pil panadol tuh :(
Dengan 100 +, aku pown telan jolaaa..
First time telan pil. Dan first time makan panadol actifast.
Biasanya aku makan Panadol Cold and Flu jerh.
Itu pun, pilnyerh direndam atas tablespoon yg berair.
Sampai jadi cecair baru aku minom ==
Bla3......
Sampai The Mines, gi kedai spek and aku melancong ke kedai yg jual barang2 pompuan tuh...
Aku skodeng SEMUA dompet yg ada kat situ. Yang mana aku nk bli?
Hamper 1 jam buang masa kat situ. Aku tak jumpa satu pown yg berkenan.
Mak aku datang... mak aku =.=""""
Sbb aku tak pileh paperh lagi. Mak aku pown join aku.
Tp mak aku tengok kerongsang bukan dompet.
Krongsang tuh utk aku ngan mak aku.
Aku 3, mak aku 1. Hihihi...boleh bergaya dgn tudung pada masa hadapan (hahahah)
Pastu AKHIRNYA aku berkenan ngan satu dompet nih. Yayyy...
Tros beli and balek.
Ops...terlupa. Seblom balek tuh, ayah aku gi kedai Pizza San Francisco or whtever it is called ==
Kitorang TAPAU balek medium sized hawaiian pizza utk makan dlm kete :D
Tunggu lama =.=" Then my dad call the waiter.
Pastu tanya kenapa lambat bla3...
Anddddd mungken sbb waiter tu kesian kat kitorang, dia kasik kitorang two FREE glass of drinks.
Satu orange and lagi satu lemonade + coca cola
I tell u what, I LOVE THE LEMONADE + COCA COLA =D

Pastu blah aaa lps dapat pizza. Of course we said thanks.
Pastu bli jerok :D
Yum3... then dalam kete, guess what?
Ala2 berpesta. =P
Makan3...tapi Pizza Hut lagi sdp dowhhhhh...
Lepas makan, aku sambong buat workbook.
Anddd 10 minit lepas tuh, aku tido :D
Sampai rumah...buat apa aa???
Oh yeah...(apa aa???)

....


....


....


OH YEAHHHH
Aku buat workbook, again...
Habes 3 buku including semalam ngan pagi tadi aku buat
Yippie...harap2 dah faham sikit sebanyak pasal Pemahaman T__T
Pastu aku check purse aku...
Ada bende klakar yg aku perlu share ngan Arifah esok.
Dan esok petang/malam atau lusa, aku akan post ttg bende tuh dlm blog.
Hihihi...

And after tht...baru aku on pc.
Banyak nyerhhhh email T__T
Rindu kengkawan :P
RINDU BLOG!!!
Hahahaha~~~ Blog Arifah klakar :D
Blog ZC...aku tak nmpk pown satu bende dia taip sbb warna font dia sama ngan background ==
Oh well...


GTG~~~
(break time over...study time...again)

Daaa~~~

GOOD LUCK FOR YOUR MID TERM EXAM TOMORROW DEAR STANDARD 6 OF SK SEAFIELD

~~~DONT FORGET ALIEN~~~

0 comments. on "MERANA 100%"

Post a Comment